عصر خودرو

قیمت نفت کاهش یافت

عصر بازار- در حالی که اوپک نسبت به کند شدن تقاضا هشدار داده و روسیه گفته که توافق چندان محکمی در نشست دوحه به دست نخواهد آمد و کشورهای تولید کننده تعهد کمی برای مقابله با مازاد عرضه در بازار خواهند داد، قیمت نفت امروز کاهش یافت.

قیمت نفت کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با نیم دلار، معادل یک درصد کاهش به 43 دلار و 66 سنت رسید.

    قیمت نفت خام آمریکا هم با یک درصد کاهش به 41 دلار و 60 سنت رسید.
    الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفته، توافق فریز نفتی که برای آخر این هفته برنامه ریزی شده، توافق محکمی نخواهد بود و تعهدات گنجانده شده در آن جزئیات چندانی نخواهد داشت.
    یکی از حاضران در جلسه ای که با حضور نواک برگزار شد در توضیح اظهارات وی گفت: «این توافق به صورت خیلی سختگیرانه ای فرمول بندی نخواهد شد و بیشتر یک توافق نزاکتی خواهد بود.»
    یکی دیگر از حاضران در این نشست گفت: «برنامه ای برای امضای اسناد لازم الاجرا وجود ندارد.»
    با کاهش احتمال انعقاد توافقی لازم الاجرا بر سر فریز تولید بین کشورهای عضو اوپک و روسیه، تحلیلگران نگاه خود را معطوف صنعت نفت آمریکا خواهند کرد تا ببینند که آیا کاهش تعداد سکوهای حفاری منجر به افت تولید خواهد شد یا نه.
    در اینجا هم پیش بینی می شود که تولید بالاتر از آنچه بسیاری انتظار دارند، باقی بماند.
    در حالی که تقاضا در ماه های اخیر عمدتا به لطف خریدهای کشورهای آسیایی قوی بوده است، اوپک روز چهارشنبه پیش بینی خود از رشد تقاضای جهانی در سال 2016 را کاهش داد و نسبت به کاهش های بیشتر هشدار داد.
    اوپک در گزارش ماهیانه خود گفته که رشد تقاضا در سال 2016، 1.20 میلیون بشکه در روز خواهد بود که 50 هزار بشکه کمتر از پیش بینی قبلی این سازمان است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها