عصر خودرو

شرکت هیوندای متقاضی ساخت نیروگاه در زنجان شد

عصر بازار- سرمایه گذاران شرکت کره ای هیوندای اینجینیرینگ متقاضی ساخت نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی سیکل ترکیبی زنجان ۴ در سلطانیه شدند.

شرکت هیوندای متقاضی ساخت نیروگاه در زنجان شد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، استاندار زنجان در دیدار با این سرمایه گذاران کره ای از اجرای همزمان دو پروژه ساخت نیروگاه زنجان 4 و مشارکت در احداث واحد بخار نیروگاه زنجان 3توسط یک شرکت سرمایه گذاری ابراز خرسندی کرد.
    جمشید انصاری افزود: با اجرای همزمان این دو پروژه در ساخت کارگاه، استفاده از نیروی متخصص و زمان اتمام پروژه ها صرفه جویی خواهد شد.
    وی ساخت نیروگاه در ایران را یکی از سرمایه گذاری های دارای توجیه اقتصادی بالا توصیف و اظهار کرد: در مدل ساخت نیروگاه های حرارتی در ایران به دلیل تامین سوخت ارزان مورد نیاز از سوی دولت و تضمین بازار فروش، سرمایه گذاران با دغدغه کمتری، فقط به اداره نیروگاه می پردازند و حجم سرمایه در گردش نیز کاهش خواهد یافت.
    استاندار زنجان به مزیت های این استان برای حضور سرمایه گذاران و اجرای پروژه های بزرگ اشاره کرد و گفت: استان زنجان به دلیل نزدیکی به تهران، دسترسی های زمینی و ریلی و داشتن مرز هوایی از امکانات مناسبی برای حضور سرمایه گذاران خارجی برخوردار است و نیروهای متخصص شرکت های خارجی به سادگی و سرعت می توانند در زنجان فعالیت کنند.
    انصاری ادامه داد: استان زنجان یکی از قطب های صنعت برق و به نوعی تامین کننده بخشی از برق کشور به شمار می رود لذا سرمایه گذاران کره ای با احداث پروژه نیروگاه در این استان، از زمینه مناسبی برای ارتباط با سایر بخش های صنعت برق کشور برخوردار خواهند بود.
    وی با ابراز تمایل و همکاری و مساعدت با سرمایه گذاران شرکت های مهندسی 'هیوندای' و 'کِپ کو' کره در ساخت نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی زنجان 4 و مشارکت در احداث واحد بخار نیروگاه زنجان 3، خاطرنشان کرد: در انتقال زمین و تاسیسات ساخته شده به شرکت سرمایه گذار و نیز در دریافت مجوزهای لازم، هیچ مشکلی وجود ندارد و شرکت مجری با آغاز عملیات در این پروژه ها با همکاری و مساعدت استانداری زنجان و شرکت برق منطقه ای، فقط بر روی اجرای تعهدات خود تمرکز خواهد داشت.
    استاندار زنجان به تجارب گذشته در کار با شرکت های کره ای اشاره کرد و گفت: شرکت های سرمایه گذار کره ای ضمن برخورداری از تکنولوزی و دانش فنی، از انضباط اجرایی بالایی نیز برخوردار هستند و می توانند در زمان بندی تعیین شده، تعهدات خود در پروژه را به اتمام رسانند.
    شرکتهای مهندسی 'هیوندای' و 'کِپ کو' کره متعهد شده اند به طور همزمان در احداث نیروگاه زنجان 4 در سلطانیه و تکمیل واحد بخار نیروگاه زنجان 3 مشارکت داشته باشند.
    نیروگاه سیکل ترکیبی زنجان 3، در 20 کیلومتری شهر زنجان قرار دارد و سه سال قبل به بهره برداری رسیده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها