عصر خودرو

تلاش آمریکا برای به نتیجه نرسیدن فریز نفتی

عصر بازار- نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا روز سه شنبه گفت، آمریکا به دنبال جلوگیری از توافق بین کشورهای عضو و غیر عضو اوپک برای تثبیت بازارهای نفت است.

تلاش آمریکا برای به نتیجه نرسیدن فریز نفتی
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، نیکولاس مادورو، واشنگتن را به اعمال فشاری «مانند جنگ» برای جلوگیری از دستیابی به این توافق متهم کرد.

    مادورو در گفت و گویی تلویزیونی گفت: «نمی توانید تصور کنید چه فشارهایی از سوی واشنگتن وارد می شود که تا از شکست تلاش های ما در سال گذشته برای ایجاد یک استراتژی مشترک میان کشورهای عضو و غیر عضو اوپک به منظور تثبیت بازار و قیمت ها اطمینان حاصل کنند.»
    وی افزود: «اینها تقریبا فشارهایی مانند جنگ بر روی دولت ها و بر روسای کشورها وارد می آورند.» وی ادامه داد، سیاستگذاران آمریکایی «وسوسه ای کشنده» را بر روسیه، اوپک و دولت چپگرای ونزوئلا وارد می کنند.
    دولت مادورو هفته گذشته اعلام کرد که حداقل 18 کشور حضور خود در نشست دوحه را که با هدف رسیدن به توافقی برای تثبیت قیمت نفت برگزار خواهد شد، تایید کرده اند.
    کاهش حدودا 60 درصدی قیمت نفت از اواسط سال 2014 تاکنون به ویژه برای ونزوئلا که تقریبا تمام درآمدهای خارجی خود را از فروش نفت به دست می آورد، ضربه ای سخت بوده است.
    روسیه، عربستان، ونزوئلا و قطر در ماه فوریه توافق کردند که تولید خود را در سطح ماه ژانویه فریز کنند، اما گفتند که عمل به این توافق مشروط به پیوستن سایر تولید کنندگان است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها