عصر خودرو

آغاز واگذاری شرکت‌های دولتی پس از فصل مجامع

عصر بازار: براساس تکلیف قانون بودجه سازمان خصوصی‌سازی موظف است امسال ۱۸ هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده و به خزانه دولت واریز کند.

آغاز واگذاری شرکت‌های دولتی پس از فصل مجامع
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس با بیان مطلب فوق و با اشاره به اینکه این درآمدها از محل فروش شرکت‌های دولتی سود و اموال شرکت‌های موجود تامین خواهد شد، افزود: در چهارماه نخست سال جاری حدود 3 هزار میلیارد تومان به خزانه واریز شده که تقریبا یک‌ششم تکالیف گفته شده است.

    وی با اشاره به اینکه امسال 120 شرکت باقیمانده دولتی واگذار خواهد شد، افزود: این شرکت‌ها در گروه یک و 2 قرار گرفته که 68 مورد از این شرکت‌ها در گروه یک و مابقی در گروه 2 قرار دارند. سبحانی تاکید کرد: معمولا عمده فعالیت واگذاری مربوط به شرکت‌ها پس از برگزاری فصل مجامع خواهد بود که طی ماه‌های تیر، مرداد و شهریور است، زیرا تا قبل از برگزاری مجامع نمی‌توان به‌صورت دقیق قیمت‌گذاری نسبت‌ به شرکت‌ها داشت. مشاور رئیس سازمان خصوصی‌سازی در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود قرار است کمیته‌ای برای سرمایه‌گذاری خارجی توسط این سازمان تشکیل شود، تصریح کرد: از موضوع این کمیته خبر ندارم اما منعی در قانون برای سرمایه‌گذاری خارجی یا خرید سهم توسط این شرکت‌ها وجود ندارد.

     

    برچسب ها