عصر خودرو

تولید نفت آمریکا ۹۰ هزار بشکه در روز کاهش یافت

احتمال افزایش قیمت نفت

عصر بازار- اداره اطلاعات انرژی آمریکا گزارش داد با افت قیمت نفت، تولید نفت آمریکا ۹۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته است، کارشناسان می‌گویند این کاهش به افزایش قیمت نفت در بازار کمک خواهد کرد.

احتمال افزایش قیمت نفت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، به نقل از راشاتودی، آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا حاکی است میزان تولید نفت این کشور 90 هزار بشکه در روز در ماه مارس کاهش یافته است، این در حالی است که تولید نفت آمریکا در ماه آوریل سال گذشته 9.7 میلیون بشکه در روز بود و اکنون به 9 میلیون بشکه در روز رسیده است.

    این آژانس همچنین پیش‌بینی خود از نفت آمریکا را در سال آینده به شدت کاهش داده است. برخی تحلیلگران نیز می‌گویند کاهش نفت آمریکا می‌تواند منجر به افزایش قیمت نفت می‌شود.

    در همین حال، رونالد موریس استراتژیست قیمت کالاها در "وان‌اک" که دارایی‌هایی به ارزش 24.7 میلیارد دلار را مدیریت می‌کند به وال‌استریت ژورنال گفت: «واقعاً مهم نیست که اوپک چه کار می‌کند، در حال حاضر عرضه نفت در حال کاهش است، زیرا شاهد کاهش تولید نفت آمریکا نیز هستیم. تولید نفت آمریکا روند کاهشی خود را متوقف نخواهد کرد، مگر اینکه شاهد قیمت نفت بشکه‌ای 45 یا 50 دلار باشیم و در این نقطه روند کاهشی نفت آمریکا متوقف خواهد شد».

    هفته گذشته بیکرهوگز گزارش داد؛ میزان دکل‌های نفتی آمریکا با 8 دکل کاهش به 354 عدد رسیده است، این رقم کمترین میزان از نوامبر سال 2009 است و طبق آمارها سومین هفته کاهشی خود را تکرار کرده است.

    براساس این گزارش، تولیدکنندگان نفت قرار است روز یکشنبه در دوحه قطر نشست طرح فریز نفتی را داشته باشند که در صورت توافق، تولید کشورها در سطح ماه ژانویه ثابت نگه داشته می‌شود.

    سه‌شنبه خبرگزاری اینترفکس گزارش داد؛ روسیه مدیریت کرده تا عربستان حتی بدون مشارکت ایران در این طرح نیز تولید خود را ثابت نگه دارد، اما بعد از آن مسئولان سعودی گفتند تنها شرط ما برای اجرای طرح فریز نفتی، پیوستن ایران به این طرح است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها