عصر خودرو

مدیرعامل شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس خبر داد؛

آمادگی برای عرضه ۱۰ درصدی سهام پتروشیمی نوری در بورس

عصر بازار- مدیرعامل شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس از آمادگی این هلدینگ برای عرضه ٥ تا ۱۰ درصدی سهام پتروشیمی نوری (برزویه) در بورس و فرابورس برای سال ٩٥ خبر داد و گفت: این واگذاری با رعایت قوانین بورسی انجام خواهد شد.

آمادگی برای عرضه ۱۰ درصدی سهام پتروشیمی نوری در بورس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»، عادل نژادسلیم در گفتگو با "شانا" با بیان این که پارسال شرکت هلدینگ خلیج فارس در بورس کالا و اوراق بهادار فعال‌ترین شرکت شناخته شد، گفت: در سال ٩٤ بخشی از سهام پتروشیمی های فجر در بورس عرضه شد و براساس برنامه ریزی صورت گرفته به مرور زمان سهام بقیه شرکت‌هایمان را عرضه خواهیم کرد.

    وی با اشاره به این که در سال ٩٥ هلدینگ خلیج فارس این آمادگی را دارد تا بخشی از سهام شرکت پتروشیمی برزویه را در بورس اوراق بهادار عرضه کند گفت: البته بورس هم باید شرایط لازم را داشته باشد و اجازه این کار را به ما بدهد.

    مدیرعامل شرکت پتروشیمی هلدینگ خلیج فارس با تاکید بر این که تا پایان سال ٩٧ برنامه وسیعی برای هلدینگ خلیج فارس تدوین کرده ایم، گفت: این هلدینگ هم اکنون در مسیر سربالایی گام بر می دارد و امیدواریم تا سال ٩٧ وضع هلدینگ بسیار بسیار مناسب تر از قبل شود.

    بنا بر این گزارش، عملکرد موفق هلدینگ خلیج فارس در دو سال گذشته در بخشهای مختلف از جمله کسب رتبه ٤٤ در میان یکصد شرکت برتر پتروشیمی جهان و عنوان دومین شرکت برتر خاورمیانه، افزایش تولید و پر کردن بخش مهمی از ظرفیتهای خالی موجود در واحدهای تولیدی، حاصل به کارگیری درست نیروها،برنامه ریزی مدون و کنترل شده از یک سو و توجه ویژه در انتخاب مدیران ارشد پروژه ها و مجتمعهای تولیدی پتروشیمی بوده است.

    شرکت پتروشیمی خلیج فارس در سال ٩٢ در مجموع ١٥,٥ میلیون تن محصول روانه بازارهای داخلی و خارجی کرده، ظرفیت اسمی این شرکت هم اکنون سالانه ٢٢ میلیون تن است.

    هم اکنون تعداد زیر مجموعه های این شرکت از ١٥ به 60 شرکت افزایش یافته است. شرکتهای زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس سالانه ٨ تا ٩ میلیارد دلار محصول صادر می کنند، در سال ٩٢ بر اساس اعلام نشریه های بین المللی این شرکت با ٨,٢ میلیارد دلار صادرات به عنوان دومین شرکت بزرگ تولید کننده محصولات پتروشیمی منطقه خاورمیانه شناخته شده است.

    شرکت‌های پتروشیمی بندر امام، گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان، شهید تندگویان، پارس، مبین، نوری (برزویه)، فجر، بوعلی سینا، اروند، خوزستان، بازرگانی پتروشیمی، ان پی سی اینترنشنال، شرکت عملیات غیرصنعتی پازارگاد، شرکت مدیریت توسعه صنایع پتروشیمی، شرکت عملیات غیرصنعتی و خدماتی صنایع پتروشیمی و شرکت ره آوران فنون پتروشیمی شرکتهای زیر مجموعه هلدینگ خلیج فارس هستند.

    در اختیار داشتن ١١ درصد از ارزش بازار سرمایه بورس، سرمایه گذاری در بیش از 80 شرکت فعال در صنایع پتروشیمی به صورت مستقیم و غیرمستقیم، تنوع فعالیت در شرکتهای زیرمجموعه و قابلیت نهفته در عرضه سهام شرکتهای زیر مجموعه در بازار بورس و فرابورس مزیت رقابتی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از منظر بورس به شمار می آید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو