عصر خودرو

دهمین عرضه اولیه فرابورس در سال جاری انجام شد

کشف قیمت ۲۰۳۰ تومانی هر سهم «شکام»

عصر بازار- امروز بازار دوم فرابورس ایران میزبان عرضه اولیه سهام شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز بود؛ به این ترتیب که ۱۰ درصد از سهام «شکام» به روش ثبت سفارش در فرابورس روی میز فروش رفت.

کشف قیمت ۲۰۳۰ تومانی هر سهم «شکام»
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مدیریت ارتباطات فرابورس ایران، در عرضه اولیه روز جاری  10 درصد از کل سهام شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز معادل 90 میلیون برگه سهم به روش ثبت سفارش به سرمایه‌گذاران غیرمستقیم عرضه شد.

    طی رقابت بین مشارکت‌کنندگان در عرضه اولیه شکام، این سهم در نرخ 20 هزار و 300 ریال روی تابلو بازار دوم فرابورس ایستاد. در این عرضه اولیه مشارکت‌کنندگان شامل صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله و صندوق‌های سرمایه‌گذاری مشترک ثبت‌شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار بودند که در فرایند کشف قیمت شکام با یکدیگر رقابت کردند.

    گفتنی است دامنه قیمت در ثبت سفارش این سهم نیز از 16 هزار و 610 ریال تا مبلغ 20 هزار و 300 ریال بود که سهم در سقف قیمتی معامله شد.

    همچنین بر اساس گزارش ارزش‌گذاری، قیمت ارزش‌گذاری‌شده 28 هزار و 472 ریال و قیمت مبنا 18 هزار و 455 ریال به ازای هر سهم اعلام شده بود.

    در مشخصات عمومی این عرضه اولیه آمده ‌است تعداد کل سهام شرکت 900 میلیون برگه و متعهدین عرضه تعدادی از سهامداران حقیقی هستند.

    همچنین شرکت کارگزاری صبا تامین به عنوان مشاور عرضه و شرکت سرمایه‌گذاری هامون صبا به عنوان متعهد خرید در این عرضه اولیه نقش‌آفرینی کردند، ضمن آنکه بازارگردانی سهم نیز برعهده صندوق سرمایه‌گذاری اختصاصی بازارگردانی کیان است.

    از «شکام» بیشتر بدانیم

    در بررسی و معرفی ویژگی‌های مهم و نقاط قوت این مجموعه با سرمایه 90 میلیارد تومانی، مدیرعامل شرکت صنایع شیمیایی کیمیاگران امروز به رشد دو برابری تولید طی سه سال اخیر اشاره و استراتژی اصلی این مجموعهه را رشدوتوسعه شرکت به سمت تولید مواد موثره دارو اعلام کرد.

    سید محمدرضا موسوی اصفهانی با تاکید بر اینکه کثر داروهای شیمیایی بر پایه مواد نفتی ساخته می‌شود و تمام بحث ارزش‌افزوده کشور در همین بخش است که مواد نفتی به مواد با ارزش‌افزوده بالاتر تبدیل شوند، گفت:  بیش از 97 درصد داروهای موردنیاز در داخل کشور تولید می‌شود، اما صنعت دارو به مواد اولیه وارداتی وابسته است. به همین دلیل باید مواد موثره دارویی را در داخل کشور تولید کرده و در این زنجیره به صورت عمودی به سمت بالا حرکت و مواد اولیه تولید دارو را از پایه مواد نفتی تولید کنیم.

    وی همچنین مزیت های صادراتی شکام را مورد توجه سرمایه گذاران قرار داده و گفته بود: یک‌سوم فروش شرکت، صادراتی است، با وجود تحریم‌ها محصولات تولیدی را به بیش از 20 کشور از جمله هندوستان صادر می‌کنیم و رقابت‌پذیری بالایی داریم. همچنین تراز صادرات نسبت به واردات مثبت است و طی سه سال اخیر، از لحاظ حجمی، تولیدات مجموعه دو برابر شده و به سمت تکمیل زنجیره ارزش حرکت می‌کنیم.

    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو