عصر خودرو

پیش بینی بانک آمریکایی از نفت ۸۰ دلاری در پاییز امسال

عصر بازار- غول بانکداری و سرمایه‌گذاری آمریکا، پیش بینی کرد که با افزایش قیمت جهانی گاز و یک زمستان سرد در اروپا و آسیا، تقاضا برای نفت افزایش پیدا خواهد کرد و این امر موجب افزایش قیمت به میزان ۵ دلار در هر بشکه خواهد شد.

پیش بینی بانک آمریکایی از نفت ۸۰ دلاری در پاییز امسال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از تسنیم، گلدمن ساکس، غول بانکداری و سرمایه‌گذاری آمریکا، پیش بینی کرد که با افزایش قیمت جهانی گاز و یک زمستان سرد در اروپا و آسیا، تقاضا برای نفت افزایش پیدا خواهد کرد و این امر موجب افزایش قیمت به میزان 5 دلار در هر بشکه خواهد شد.

    این بانک آمریکایی پیش بینی کرد که قیمت نفت خام برنت در سه ماهه چهارم 2021 به 80 دلار در هر بشکه خواهد رسید.

    افزایش جهانی قیمت عمده برق و گاز نیز نگرانی‌هایی را درباره صدور قبوض سرسام‌آور برای انرژی و کمبود در زمستان به همراه داشته است.

    بانک گلدمن ساکس در وال استریت طی یادداشتی در تاریخ 19 سپتامبر اعلام کرد که زمستان سردتر می‌تواند منجر به افزایش تقاضای نفت به میزان 900 هزار بشکه در روز شود.

    گلدمن افزود: محدودیت در عرضه جهانی گاز یک کاتالیزور صعودی واضح و بالقوه معنی دار برای بازار نفت در زمستان امسال ایجاد می‌کند که فراتر از خطر افت تقاضای جهانی نفت به علت موج دیگر شبیه کرونای دلتا می‌باشد.

    این بانک سرمایه‌گذاری همچنین تأکید کرد که برای عبور قیمت نفت از آستانه 80 دلار در هر بشکه، قیمت‌ها در معاملات آتی بورس گاز هلند TTF و JKM باید به ترتیب 23.5 دلار و 25.5 دلار در هر میلیون واحد حرارتی بریتانیا BTU باشد.

    قیمت‌ها در مرکز TTF و JKM در حال حاضر به ترتیب 24 و 25 دلار در هر میلیون واحد حرارتی بریتانیا می‌باشد.

    هر بشکه نفت خام برنت در ساعت 0844 به وقت گرینویچ به 74.29 دلار در هر بشکه و معاملات آتی نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) آمریکا نیز 70.70 دلار معامله شد.

    برچسب ها