عصر خودرو

تولیدکنندگان بدون مشارکت ایران بر سر فریز نفتی توافق می‌کنند

عصر بازار- وزیر انرژی روسیه گفت توافق بر سر فریز نفتی ممکن است بدون مشارکت ایران بین کشورهای تولید کننده نفت به دست آید.

تولیدکنندگان بدون مشارکت ایران بر سر فریز نفتی توافق می‌کنند
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، الکساندر نواک وزیر انرژی روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد، توافق بر سر فریز نفتی ممکن است بدون مشارکت ایران بین کشورهای تولید کننده نفت به دست آید.
    وی افزود: «همه چیز ممکن است، زیرا این یک سند باز است. هر کسی که می خواهد به آن بپیوندد به آن خواهد پیوست. آنهایی که نمی خواهد به توافق فریز نفتی بپیوندند، کسی آنها را وادار به پیوستن نخواهد کرد.»
    مقامات کشورهای عمده تولید کننده نفت از جمله روسیه و عربستان قرار است روز یکشنبه در دوجه قطر با همتای ایرانی شان دیدار کنند و با وزیر نفت ایران درباره فریز تولید بحث و تبادل نظر نمایند. در حالی که تجار در انتظار این نشست هستند، قیمت نفت خام روز سه شنبه به بالاترین رقم در سال جاری میلادی رسید. این در حالی بود که تولید نفت خام آمریکا در ماه مارس کاهش یافت و احتمالا این روند کاهشی را ادامه خواهد داد.
    برخی سرمایه گذاران فریز احتمالی تولید را مقدمه ای برای کاهش تولید در اواخر امسال می دانند، در حالی که برخی دیگر می گویند چنین اقدامی تاثیری در کاستن از مازاد عرضه در بازار نخواهد داشت.
    اما همچنان سوالاتی درباره تمایل این 3 کشور برای دستیابی به توافق وجود دارد. ایران احتمال پیوستن به توافق فریز نفتی را رد کرده و گفته، تا زمانی که سطح تولیدش به سطح قبل از تحریم های غرب، یعنی حدود 4 میلیون بشکه در روز برسد، تولید خود را ادامه خواهد داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها