عصر خودرو

پلیس به دفتر شرکت اسناد پاناما حمله کرد

عصر بازار- نیروهای فدرال پاناما به دفتر شرکت حقوقی موساک فونسکا که با برخی حساب‌های خارجی منسوب به مقامات عالی‌رتبه کشورهای جهان در ارتباط است، حمله کردند.

پلیس به دفتر شرکت اسناد پاناما حمله کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، دادستان کل پاناما در بیانیه‌ای اعلام کرد که دادستان‌ها و پلیس در جستجوی هر نوع مدرکی بودند که نشان دهنده استفاده احتمالی از این شرکت در «فعالیت‌های مجرمانه» باشد. موساک فونسکا متهم به کمک به فرار مالیاتی و کلاهبرداری است.

    مقامات پلیس سه‌شنبه شب به دفاتر این شرکت یورش بودند تا مدارکی در اثبات این اتهامات بیابند. در همین حین این شرکت نیز در صفحه توئیتری خود اعلام کرد که به همکاری با مقامات ادامه می‌دهد.

    مدارک موسوم به «اسناد پاناما» که بیش از یک هفته پیش در فضای آنلاین منتشر شد، شامل اوراقی از شرکت حقوقی مواسک فونسکا هستند که نشان می‌دهند این شرکت به تعدادی از مشتریان بین‌المللی ثروتمند در فرار مالیاتی یاری رسانده است.

    رومن فونسکا بنیانگذار این مؤسسه حقوقی می‌گوید شرکت هیچ قانونی را نشکسته و هیچ سندی را نابود نکرده است.

    در میان مشتریان این شرکت می‌توان به پترو پروشنکو، رئیس‌جمهور اوکراین؛ برخی نزدیکان ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه؛ و برخی خویشاوندان دیوید کامرون، نخست‌وزیر انگلستان؛ نواز شریف، نخست‌وزیر پاکستان؛ و ژی جین‌پینگ، رئیس‌جمهور چین؛ اشاره کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها