عصر خودرو

پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس:

قیمت گذاری دستوری قطعا به رانت و فساد ختم می شود

عصر بازار- محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به جلسه کمیسیون مربوطه با وزیر صمت گفت: قیمت گذاری دستوری ایجاد رانت و فساد خواهد کرد و برخی موضوعات پیرامون قیمت گذاری دستوری که زمزمه آن به گوش می رسد به صراحت مورد بحث قرار گرفته چراکه اعتقاد ما این است که ساختار قانونی بازار سرمایه و بورس کالا در حوزه کشف قیمت های واقعی باید در دستور کار قرار گیرد.

قیمت گذاری دستوری قطعا به رانت و فساد ختم می شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر؛ پورابراهیمی گفت: در این جلسه گزارشی از وضعیت میدانی توسط کمیته های تخصصی کمیسیون مطرح شد و علاوه بر این درخصوص تنظیم بازار کالاهای اساسی و غیر اساسی بحث و تبادل نظرهایی صورت گرفت و برنامه های وزارتخانه نیز در این حوزه بیان شد.

    رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: یکی از دغدغه های جدی ما استمرار وضعیت گرانی ها در حوزه کالاهای اساسی است. با توجه به اینکه حدود 8 میلیارد دلار منابع ارزی در نیمه اول امسال برای این امر در نظر گرفته شده بود اما همچنان کالاها گران به دست مردم می رسد.

    پورابراهیمی یادآور شد: بازنگری در این سیاست به عنوان یکی از اولویت های مهم در کمیسیون مطرح شد و وزیر صمت نیز در این جلسه توضیح دادند که این موضوع مورد توجه دولت نیز بوده و قرار است به زودی در زمینه تعیین نرخ ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی تعیین تکلیف شود.

    به گفته پورابراهیمی، براساس اعلام وزیر صمت در حوزه کالاهای غیر اساسی اقدامات خوبی در وزارت صمت شروع شده و آن چیزی که حائز اهمیت است باید مدت زمانی مطلوبی در اختیار وزارت صمت قرار داد تا اقداماتی که آغاز شده مثل اعتقاد به عدم دخالت دولت در قیمت گذاری، روان سازی قیمت، نظارت بر عملیات و همینطور تاکید بر رویکرد بازار سرمایه به ویژه بورس های کالایی در تعیین قیمت ها در چارچوب ضوابط قانونی به درستی شکل بگیرد.

    وی ادامه داد: قیمت گذاری دستوری ایجاد رانت و فساد خواهد کرد و برخی موضوعات پیرامون قیمت گذاری دستوری که زمزمه آن به گوش می رسد به صراحت مورد بحث قرار گرفته چراکه اعتقاد ما این است که ساختار قانونی بازار سرمایه و بورس کالا در حوزه کشف قیمت های واقعی باید در دستور کار قرار گیرد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو