عصر خودرو

معاون اکتشافات معدنی سازمان زمین‌شناسی خبر داد:

ذخیره ۳۴۰ تنی ۱۸ معدن طلای کشور

عصر بازار- معاون اکتشافات معدنی سازمان زمین‌شناسی کشور گفت: بر پایه بررسی ها در ۱۲ استان کشور که از ۱۸ معدن طلا برخوردارند، ذخیره ای بالغ بر ۳۴۰ تن وجود دارد.

ذخیره ۳۴۰ تنی ۱۸ معدن طلای کشور
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، بهروز برنا در نشست تخصصی فعالان علوم زمین افزود: معدن زرشوران در استان آذربایجان غربی گواهی کشف 106 تن و ذخیره احتمالی تا 200 تن طلا دارد که اکتشاف در این معدن باید به طور جدی پیگیری شود.

    او آذربایجان غربی را استان طلایی کشور معرفی کرد و گفت: آذربایجان غربی روی کمربند طلازایی جهان قرار دارد که از اروپا آغاز شده و از ترکیه به ایران و سپس پاکستان می‌رسد. در این استان یکصد محدوده طلای در حال اکتشاف وجود دارد.

    به گفته معاون سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور، ذخایر طلای جهان بالغ بر یکصد هزار تن است که 47 هزار تن آن قطعی است. نیم درصد ذخایر قطعی جهانی این فلز در استان آذربایجان غربی واقع است.

    او یادآوری کرد: ایران یکی از 10 کشور شاخص معدنی جهان و دارای هفت درصد ذخایر شناخته شده معدنی دنیاست و وجود 68 نوع ماده معدنی بویژه 42 عنصر غیرفلزی و 11 عنصر فلزی در ایران ثابت شده است.

    برنا اضافه کرد: میزان ذخایر شناسایی شده معدنی ایران نزدیک به 60 میلیارد تن است که از این رقم نزدیک به 40 میلیارد تن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی اعلام شد.

    به گفته این مقام مسوول، ایران دارای 12 معدن در کلاس جهانی (طلا ، سنگ‌آهن، سرب و روی ، مس و...) است که سه نوع معدن در استان آذربایجان غربی جای دارد.

    برپایه آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت اکنون از 5400 معدن فعال کشور، سالیانه نزدیک به 400 میلیون تن مواد معدنی استخراج می شود.

    ارزش صادرات بخش معدن در سال 1392، یک هزار و 970 میلیارد دلار اعلام شد که این میزان در سال 1393 به یک هزار و 500 میلیارد دلار کاهش یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها