عصر خودرو

حرکت بورس‌های آسیایی برای رکوردشکنی جدید

عصر بازار- بازارهای سهام آسیایی روز چهارشنبه پس از آمار بازرگانی مثبت چین که امیدواری نسبت به ثبات یافتن این غول آسیایی را برانگیخت و ریسک پذیری سرمایه گذاران را بهبود بخشید، نزدیک به بالاترین رکورد سال ۲۰۱۶ قرار گرفتند.

حرکت بورس‌های آسیایی برای رکوردشکنی جدید
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، صادرات چین 11.5 درصد در مارس نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافت که نخستین رشد از ماه ژوئن و بالاتر از میزان مورد پیش بینی بازار بود. اگرچه آمار مذکور نسبت به فوریه بهبود قابل توجهی داشته‌اند، اما آمار در این وقت از سال به دلیل تعطیلات سال نوی چینی دچار نوسان می‌شوند. واکنش سرمایه گذاران که بهبود آمار را به فال نیک گرفتند، کمک کرد دارایی‌های حساس به تحولات چین مانند دلار استرالیا صعود کنند.

    شاخص شانگهای 2.2 درصد صعود کرد در حالیکه شاخص نیک‌کی 225 ژاپن 1.6 درصد پیشروی کرد.

    شاخص ام اس سی آی بورسهای آسیا اقیانوسیه بجز ژاپن 1.6 درصد بالا رفت و به شکستن رکورد بالای امسال نزدیک شد.

    بر اساس گزارش رویترز، قیمت نفت در معاملات آسیایی با وجود اقدام معامله گران برای سودبری از افزایش اخیر، همچنان بالا ماند. خبرگزاری اینترفکس روز سه شنبه به نقل از منابع آگاه گزارش داد روسیه و عربستان سعودی برای فریز تولید توافق کرده اند. اگرچه علی النعیمی، وزیر نفت عربستان در مصاحبه با روزنامه الحیات هر گونه کاهش تولید را منتفی اعلام کرده است اما این خبر صعود قیمتهای نفت به بالاترین رکورد سال 2016 را بدنبال داشت.

    نفت برنت پس از رشد چهار درصدی قیمت در روز سه شنبه، 52 سنت کاهش یافت و به 44.16 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام آمریکا 57 سنت از دست داد و به 41.60 دلار رسید. رشد سهام بخش انرژی کمک کرد شاخص داوجونز اینداستریال اوریج روز سه شنبه 0.94 درصد صعود کند در حالیکه شاخص استاندارد اند پورز 500 به میزان 0.97 درصد و نزدک کامپوزیت 0.8 درصد رشد کرد.

    همه 10 بخش استاندارد اند پورز و صنایع داو روز گذشته بهترین رشد روزانه در حدود یک ماه گذشته را ثبت کردند.

    رونق بخش انرژی و افزایش قیمت نفت کمک کرد دلار کانادا که به تحولات بازار نفت حساس است به بالاترین سطح در 9 ماه اخیر صعود کند در حالیکه ین ژاپن از رکورد بالای اخیرش که به دلیل تقاضا برای دارایی امن رسیده بود، عقب نشست.

    دلار آمریکا در برابر ین ژاپن به 108.91 ین صعود کرد. یورو به 123.80 ین افزایش یافت. یورو که در روزهای اخیر به رکورد بالای 1.1465 دلار صعود کرده بود، در برابر ارز آمریکا کاهش یافت و 1.1357 دلار معامله شد. این امر کمک کرد شاخص دلار آمریکا به بالای 94.258 واحد صعود کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها