عصر خودرو

رشد بازار با وجود عرضه‌های سنگین

عصر بازار: بورس اوراق بهادار تهران روز گذشته با وجود عرضه‌های سنگین شاهد رشد شاخص بود به‌طوری که با رشد ۴۹ واحدی معادل ۰۷/ ۰ درصد مواجه شد. به دلیل عرضه‌های سنگین در روز گذشته انتظار می‌رود امروز نیز بازار درگیر کنترل عرضه‌ها باشد. اکثر معامله‌گران در انتظار نقدینگی جدید در بازار هستند امری که با جمع‌آوری عرضه‌های معامله‌گران کوتاه‌مدت بتواند زمینه‌ساز ایجاد ثبات در بازار باشد.

رشد بازار با وجود عرضه‌های سنگین
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از دنیای اقتصاد، در گروه بانکی دیروز به‌رغم انتشار گزارش شفاف‌سازی بانک ملت نماد این بانک بازگشایی نشد. دیروز بانک ملت درمورد نامه 31 تیر بانک مرکزی مبنی بر احتساب 176 میلیارد تومان ذخیره مطالبات مشکوک‌الوصول اعلام کرد: علاوه بر ذخایر منظور شده در صورت‌های مالی حسابرسی شده منتهی به 29 اسفند 93 و در اجرای تکالیف مجمع سالانه درخصوص بند 5 گزارش حسابرس و مبلغ اعلامی بانک مرکزی توضیح داد: ذخیره مورد نظر به مبلغ 176 میلیارد تومان در دفاتر سال 94 بانک ثبت و در صورت‌های مالی منتهی به 31 خرداد 94 این بانک ثبت شده است. در ضمن صورت‌های مالی مورد نظر برای بانک مرکزی ارسال و در سامانه کدال نیز منتشره شده است.

    در گروه بانکی دیروز همچنین بحث در مورد آیین‌نامه رفع موانع تولید و مالیات مضاعف بر املاک و سهام متعلق به بانک‌ها مورد توجه بود. در گروه تجهیزات دیروز مپنا از انعقاد قرارداد با کشور عراق خبر داد. در این رابطه محسن میرزایی معاون اقتصادی مالی این شرکت با ارسال نامه‌ای به سازمان بورس اعلام کرده ارزش این پروژه بین‌المللی بالغ بر 5/ 2 میلیارد دلار است و مراحل اجرای نیروگاه سیکل ترکیبی رومیله طی 4 سال به انجام خواهد رسید. در گروه پتروشیمی همزمان با خودکفایی ایران در تولید انواع گوگرد، وزارت نفت صادرات گوگرد توسط مجتمع‌های پتروشیمی ایران به بازارهای جهانی را آزاد اعلام کرد. به گزارش خبرگزاری مهر، پس از بهره‌برداری از فازهای جدید پارس جنوبی، ظرفیت تولید روزانه گوگرد ایران بیش از یک هزار و 550 تن افزایش یافته است.

    بر اساس این گزارش، در پیگیری این موضوع روابط عمومی شرکت مخابرات، توضیحاتی ارائه کرد و خبر داد: طبق ماده 30 اساسنامه شرکت مخابرات ایران عدم حضور هر یک از اعضای هیات مدیره یا نماینده وی بیش از چهار جلسه متوالی یا شش جلسه متناوب در طول یک سال شمسی بدون عذر موجه، خود به خود موجب سلب عضویت وی در هیات مدیره می‌شود. تشخیص موجه بودن غیبت نیز بر عهده هیات مدیره است و باید در مجمع در این خصوص تصمیم‌گیری شود. از سوی دیگر طی ماه‌های گذشته و به دنبال تغییر مدیرعامل شرکت مخابرات ایران که در جلسه‌ای بدون حضور نمایندگان دولت در هیات مدیره این شرکت انجام شده بود، نمایندگان وزارت اقتصاد و دارایی و سهام عدالت در دیگر جلسات هیات مدیره حضور پیدا نکرده‌اند و حال بنا بر اعلام روابط عمومی مخابرات، غیبت‌های آنها به 9 مورد رسیده است.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو