عصر خودرو

پس از استاندارد اند پورز و مودی:

مؤسسه فیچ رتبه اعتباری عربستان را کاهش داد

عصر بازار- مؤسسه فیچ‌‌ریتینگ رتبه اعتباری عربستان را به دلیل تأثیرات ناشی از کاهش قیمت نفت در بازار جهانی کاهش داد،‌ این کاهش تاثیر منفی روی سرمایه‌گذاری‌های خارجی خواهد گذاشت.

مؤسسه فیچ رتبه اعتباری عربستان را کاهش داد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، مؤسسه رتبه‌بندی فیچ ریتینگ رتبه اعتباری عربستان را یک رتبه کاهش داد.

    این مؤسسه تأکید کرد: کاهش قیمت نفت در بازار جهانی تأثیرات منفی قابل توجهی را در شرایط اقتصادی این کشور داشته است.

    این مؤسسه اعلام کرد به دلیل پیش‌بینی قیمت 35 دلار برای نفت در بازار جهانی طی سال 2016 و پیش‌بینی 45 دلاری قیمت نفت در سال 2017 از سوی این مؤسسه و تأثیر شدید منفی آ‌ن بر شرایط مالی عربستان و تغییر موازنات خارجی این کشور رتبه اعتباری عربستان توسط فیچ کاهش یافته است.

    این مؤسسه همچنین بر پیش‌بینی ادامه روند چشم‌انداز منفی در عربستان تأکید کرد و اعلام کرد: با توجه به انتظارات موجود نسبت به افزایش کسری بودجه در عربستان این احتمال وجود دارد که رتبه اعتباری این کشور بیش از پیش کاهش یابد.

    بنا به اعلام فیچ، عربستان در سال جاری رشد اقتصادی 1.5 درصدی و در سال 2017 رشد اقتصادی 1.7 درصدی را تجربه خواهد کرد که با توجه به رشد 3.4 درصدی اقتصاد عربستان در سال 2015 رشد اقتصادی این کشور که ناشی از افزایش شدید صادرات نفت آن بود به کمتر از نصف کاهش یافته است.

    این مؤسسه همچنین تأکید کرد: یکی دیگر از علل کاهش رتبه اعتباری عربستان این است که شاهزاده محمد بن سلمان بر سیاست‌گذاری اقتصادی در این کشور بیشتر دخالت می‌کند. این شاهزاده سعودی همچنین رئیس شورای امور توسعه و اقتصادی عربستان نیز است.

    فیچ تأکید کرد: این مسئله اگر چه می‌تواند به افزایش سرعت روند سیاست‌گذاری‌های اقتصادی در این کشور منجر شود اما توانایی پیش‌بینی نسبت به تصمیم‌گیری در عربستان را کاهش داده است. از سوی دیگر فیچ اعلام کرده است که با توجه به اینکه این شخصیت سعودی وزارت دفاع عربستان را نیز در اختیار دارد سطح حمایت از این تجمیع قدرت توسط دیگر ارکان خانواده سلطنتی عربستان نامشخص است.

    فیچ همچنین مخاطرات ژئوپلتیکی موجود برای عربستان را نیز در کاهش رتبه اعتباری این کشور منظور کرده است.

    این مؤسسه در گزارش خود می‌افزاید: تنش‌ها بین عربستان و ایران به عنوان اصلی‌ترین رقیب منطقه‌ای عربستان افزایش یافته و انتظار می‌رود که تداوم داشته باشد اگر چه رویارویی مستقیم بین دو کشور بسیار بعید به نظر می‌رسد.

    این اقدام از سوی فیچ برای کاهش رتبه‌بندی عربستان در حالی اتفاق افتاد که دو ماه پیش نیز مؤسسه استاندارد اندپورز نیز رتبه اعتباری عربستان را کاهش داده بود.

    پیشتر مؤسسه مودیز نیز پیش‌بینی خود نسبت به رشد اقتصادی خود نسبت به اقتصاد عربستان را کاهش داد.

    رتبه اعتباری برای سرمایه‌گذاران بسیار مهم است و در صورتی که این رقم کاهش یابد آنها تمایلی برای این کار نخواهند داشت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها