عصر خودرو

درجریان سفر نخست وزیر ایتالیا به تهران انجام شد

امضای قرارداد ۳ میلیارد یورویی احداث خط آهن توسط ایتالیا در ایران

عصر بازار- درجریان سفر نخست وزیر ایتالیا به تهران، ایران و ایتالیا قراردادهایی به ارزش میلیاردها دلار به امضا رساندند که موافقت نامه ۳ میلیارد یورویی احداث ۲ خط آهن سریع السیر در ایران از جمله آن هاست.

امضای قرارداد ۳ میلیارد یورویی احداث خط آهن توسط ایتالیا در ایران
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در جریان سفر روز سه شنبه متئو رنزی، نخست وزیر ایتالیا به تهران، ایران و ایتالیا قراردادهایی به ارزش میلیاردها دلار به امضا رساندند.

    ایتالیا قصد دارد در ایران که تشنه سرمایه گذاری در بخش زیرساختی است، جای پایی قوی برای خود باز کند.

    رنزی به همراه هیئتی متشکل از مدیران 60 بنگاه اقتصادی فعال در بخش های انرژی، راه آهن و دفاعی و آژانس صادرات ایتالیا و یک بانک دولتی که وعده داده میلیاردها یورو خط اعتباری و تضمین مالی به ایران اختصاص دهد، به این کشور سفر کرده است.

    3 ماه قبل، حسن روحانی رئیس جمهوری ایران در اولین سفر خود به اروپا به ایتالیا سفر کرد. هدف از این سفر جذب سرمایه گذاری خارجی به اقتصاد ایران پس از سال ها تحریم های غرب بود.

    رنزی در تهران گفت: «پایان تحریم ها یک گام تاریخی نه تنها برای ایران بلکه برای کل منطقه است.»

    «ما متعهدیم که اطمینان حاصل کنیم که تلاش های جامعه بین المللی با اعتماد متقابل و بازسازی فوری ارتباطات اقتصادی همراه است.»

    انتظار می رود هیئت های اقتصادی از دیگر کشورهای اروپایی نیز در هفته های آینده به تهران بیایند، اما ایتالیا در موقعیت خوبی قرار دارد که بتواند قراردادهایی را منعقد کند که به رشد صادرات ایران به ویژه در بخش انرژی کمک کند.

    قرارداد انل، یکی از 7 قراردادی بود که به امضای رنزی و روحانی رسید. رنزی قرار است روز چهارشنبه به رم برگردد.

    شرکت سایپم که یک پیمانکار نفتی ایتالیایی است گفته که یادداشت تفاهمی را با شرکت توسعه نفت و گاز رضوی درباره پروژه میدان گازی توس به امضا رسانده است. این میدان بیش از 60 میلیارد متر مکعب گاز در خود جای داده است.

    شرکت نفتی انی موافقتنامه ای را به امضا رسانده که به این شرکت اجازه می دهد بابت سرمایه گذاری های قبلی از ایران نفت وارد کند.

    فاروی دلو استاتو، شرکت راه آهن دولتی ایتالیا اعلام کرده، موافقتنامه ای با موضوع «چهارچوب همکاری» برای احداث 2 خط آهن سریع السیر در ایران به امضا رسانده است. به گفته یک منبع آگاه ارزش این قرارداد به حدود 3 میلیارد یورو می رسد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها