عصر خودرو

توافق شرکت ایتالیایی با ایران برای همکاری در پروژه میدان گازی توس

عصر بازار- شرکت «سایپم» ایتالیا اعلام کرد که برای مشارکت در پروژه توسعه میدان گازی توس با طرف های ایرانی یادداشت تفاهم امضا کرده است.

توافق شرکت ایتالیایی با ایران برای همکاری در پروژه میدان گازی توس
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، «استفانو سائو» مدیرعامل سایپم در جریان سفر نخست وزیر ایتالیا به ایران، با «علی یدقار» مدیرعامل شرکت توسعه نفت و گاز رضوی برای همکاری در یک پروژه بزرگ گازی در ایران یادداشت تفاهم امضا کرد.
    یادداشت تفاهم یاد شده مربوط به مذاکره اولیه درباره همکاری دو شرکت در پروژه توسعه میدان توس در 100 کیلومتری شمال مشهد است.
    این میدان 60 میلیارد مترمکعب ذخایر گاز در جا دارد و از ظرفیت تولید روزانه چهار میلیون مترمکعب گاز برخوردار است.
    پروژه توسعه میدان توس شامل حفاری پنج چاه اصلی و دو چاه احتمالی و همچنین طراحی و ساخت همه تاسیسات بالادستی و پایین دستی این میدان است.
    یادداشت تفاهم اخیر، در پی توافق های پیشین سایپم با شرکت ملی گاز ایران درباره مذاکره برای همکاری احتمالی در پروژه های خط لوله و همچنین توافق با شرکت توسعه نفت و گاز پارسیان درباره ارتقا و بازسازی پالایشگاه های پارس شیراز و تبریز، محقق می شود و گامی جدید در تقویت حضور تاریخی سایپم در ایران است.
    شرکت ایتالیایی سایپم از زیرمجموعه های شرکت «انی» است که در زمینه خدمات حفاری فعالیت می کند.
    پیشتر مدیرعامل سایپم اظهار کرده بود: فرصت های زیادی در زمینه نفت و خدمات از فراساحل تا استخراج و حفاری در ایران وجود دارد که البته باید ابتدا آنها را شناسایی و سپس از توان خود استفاده کنیم.
    شرکت نفت انی، مالک 43 درصد از سهام شرکت سایپم (Saipem) است که در پروژه‌های بزرگ خطوط لوله، مشارکت دارد و خطوط لوله نفت و گاز زیادی طراحی و ساخته کرده ‌است.
    از مجموع این پروژه‌ها، می ‌توان به خطوط لوله «بلو استریم»، «گرین استریم»، «نورد استریم» و «ساوت استریم» اشاره کرد.
    شرکت سایپم در بهمن ماه گذشته در جریان سفر رئیس جمهوری ایران به ایتالیا، یک تفاهمنامه برای همکاری در پروژه های بزرگ نفت و گاز در کشورمان امضا کرد.
    این شرکت ایتالیایی اعلام کرده است که این توافق را با شرکت توسعه نفت و گاز پارسیان، در رابطه با نوسازی و ارتقای پالایشگاه های پارس شیراز و تبریز امضا کرده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها