عصر خودرو

جزئیات اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان فرش

عصر بازار- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران از اختصاص تسهیلات با نرخ چهار درصد به فعالان و تولید کنندگان حوزه هنر صنعت فرش دستباف استان تهران خبر داد.

جزئیات اعطای تسهیلات به تولیدکنندگان فرش
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، یحیی کیخا با بیان اینکه این تسهیلات از سوی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی به این بخش اختصاص یافته، اظهار کرد: تسهیلات مشاغل خانگی پشتیبان به تولیدکنندگان پشتیبانی تعلق می‌گیرد که دارای مدرک فنی حرفه ای درجه یک در مربیگری در رشته‌های قالیبافی، گبه بافی، رنگرزی، طراحی فرش دستباف، نخ ریسی سنتی، رفوگری فرش هستند.

    به گفته وی متقاضیان دریافت تسهیلات پشتیبان می‌توانند در تهران به اداره فرش سازمان و در شهرستان‌ها به ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان‌های تابعه مراجعه کنند.

    معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت خارجی سازمان در پایان خاطرنشان کرد که هنر- صنعت فرش دستباف در تهران دارای ظرفیت های بالایی است و گفت: تلاش می‌شود در جهت پیشبرد این حوزه با همکاری و هم افزایی بیشتر سازمان‌ها و اتحادیه‌های دست اندرکار، مساعدت مضاعفی به تولید کنندگان صورت گیرد.

    گفتنی است که طبق اعلام سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان تهران صادرات 85 درصد فرش تولید شده کشور از گمرکات این استان صورت می‌گیرد،  بیش از 45 هزار بافنده در سطح استان اشتغال مستقیم دارند و سال گذشته  بالغ بر 157 هزار و 600 متر مربع انواع فرش در تهران و شهرستان‌های استان اعم از ورامین، فیروزکوه، ری و اسلامشهر، ملارد و بهارستان تولید شده است.

    برچسب ها