عصر خودرو

نفت ۴۴ دلاری شد

عصر بازار- قیمت جهانی نفت که در معاملات دیروز به مرز ۴۵ دلار رسیده بود امروز اندکی کاهش یافت و هر بشکه نفت برنت در برابر ۴۴ دلار و ۴۲ سنت معامله شد.

نفت ۴۴ دلاری شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، در حالی که برداشت سود و نگرانی درباره افزایش بیش از حد انتظار حجم ذخایر نفت خام آمریکا بر گزارش توافق روسیه و عربستان بر سر فریز نفتی تاثیر گذاشته است، قیمت نفت امروز کاهش یافت.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت پس از رسیدن به بالاترین رقم 4 ماه اخیر و رشد یک دلار و 86 سنتی (4.3 درصدی) در جلسه گذشته، امروز 27 سنت کاهش یافت و به 44 دلار و 42 سنت رسید.
    قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا نیز پس از افزایش یک دلار و 81 سنتی (4.48 درصدی) در جلسه گذشته، امروز 37 سنت کاهش یافت و به 41 دلار و 80 سنت رسید.
    تقویت ارزش دلار که موجب گرانتر شدن کالاهای ارزش گذاری شده به دلار برای دارندگان سایر ارزها شد نیز عامل موثر در افت قیمت نفت بود.
    جاناتان بارات، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «2 مسئله وجود دارد. قیمت نفت شاهد رشد قابل توجهی بوده، بنابراین من فکر می کنم اندکی برداشت سود به راه افتاده است.»
    «مسئله دوم این است که ما منتظر انتشار آمارهای رسمی تر از ذخایر نفت خام آمریکا هستیم. سرمایه گذاران فکر می کنند آیا حفظ قیمت ها در سطوح فعلی تضمین شده است؟»
    سرمایه گذاران همچنین در اندیشه نشست کشورهای تولید کننده نفت در دوحه هستند که در 17 آوریل برگزار خواهد شد و ممکن است به فریز تولید منجر شود.
    این در حالی است که بر اساس گزارش های منتشر شده، روسیه و عربستان  روز سه شنبه در آستانه نشست دوحه به اجماعی درباره فریز تولید دست یافته اند.
    آمارهای انستیتوی نفت آمریکا نشان داد که حجم ذخایر نفت خام این کشور با 6.2 میلیون بشکه افزایش به 536.3 میلیون بشکه در هفته گذشته رسید که رشدی بالاتر از حد انتظار بود. تحلیلگران انتظار داشتند حجم این ذخایر 1.9 میلیون بشکه افزایش پیدا کند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها