عصر خودرو

با تایید نهایی واکسن فایزر؛

سهام آمریکا رشد کرد

عصر بازار- سهام آمریکا در پایان معاملات دوشنبه (بامداد سه‌شنبه به وقت تهران) با انتشار خبر تایید نهایی واکسن فایزر رشد کردند و کامپوزیت نزدک رکورد تاریخی جدیدی به ثبت رساند.

سهام آمریکا رشد کرد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۴۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، سهام آمریکا در پایان معاملات دوشنبه (بامداد سه‌شنبه به وقت تهران) با انتشار خبر تأیید نهایی واکسن فایزر رشد کردند و کامپوزیت نزدک رکورد تاریخی جدیدی به ثبت رساند.

    میانگین صنعتی داو جونز 215.63 واحد جهش کرد و به 35,335.71 واحد رسید.

    اس‌اندپی 0.8 درصد رشد کرد و به 4,479.53 واحد رسید که نزدیک به بالاترین رکورد این شاخص است، در حالی که کامپوزیت نزدک 1.5 درصد جهش کرد و در 14,942.65 واحد بسته شد.

    دیشب در پی خبر تأیید کامل 2 دو دوز واکسن کرونای فایزر بابون‌تک توسط اداره غذا و داروی آمریکا، سهام واکسن‌سازان جهش کرد. سهام فایزر 2.4 درصد جهش کرد در حالی که سهام شریک آلمانی این شرکت، بابون‌تک، با جهش بزرگ 9.5 درصدی روبرو شد. ارزش سهام مدرنا هم 7.5 درصد بالا رفت.

    از سوی دیگر در پی انتشار خبری مبنی بر اینکه فایزر به دنبال خرید سهام شرکت تریلیوم تریپدیکیی است، سهام تریلیوم 188 درصد جهش کرد.

    امید به گسترش واکسیناسیون باعث شد تا سهام شرکت‌های مسافرتی هم جهش کنند. سهام ایرلاین‌های دلتا و امریکن به ترتیب 2.8 درصد و 3.3 درصد جهش کردند و سهام شرکت‌های کشتیرانی کارنیوال و نروژین کروز لاین به ترتیب 3.9 درصد و 4.2 درصد بالا رفتند.

    برچسب ها