عصر خودرو

قائم مقام وزیر صمت:

وزارت صمت بر عرضه کل سیمان در بورس کالا مصمم است

عصر بازار- محمدصادق مفتح قائم مقام وزیر صمت اعلام کرد که وزارت صمت مصمم به عرضه کل سیمان کشور در بورس کالاست تا علاوه بر شفافیت بازار این محصول، بخش توزیع نیز سازماندهی بهتری به خود بگیرد؛ در این میان اعلام سازمان ملی استاندارد بر مخالفت با عرضه سیمان در بورس کالا، هیچ ارتباطی با این سازمان ندارد و این مسائل از حیطه مسوولیت و وظایف سازمان استاندارد خارج است.

وزارت صمت بر عرضه کل سیمان در بورس کالا مصمم است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از کالاخبر؛ قائم مقام وزیر صمت  بر لزوم عرضه کل محصولات تولیدی در بورس کالای ایران اشاره کرد و اظهار داشت: عرضه محصولات در بورس کالا به عنوان شفاف ترین و سالم ترین روش عرضه کالا به بازار تلقی می شود که این موضوع بر کسی پوشیده نیست.

    مفتح افزود: باید به سمت عرضه کلیه کالاها در بورس کالا پیش رویم و تصمیم جدی وزارت صمت این است تا سیمان به صورت کامل در بورس کالا عرضه شود؛ شرط اصلی تحقق اهدافمان در این زمینه، این است که همه عرضه کنندگان کالاهای خود را در بورس عرضه کنند و نیز خریدان کالاهای خود را از طریق بورس تهیه کنند.

    به گفته قائم مقام وزیر صمت، اگر عرضه کنندگان به دنبال فروش محصولات خود هستند، حتما باید مکانیزم آن تحت نظر و شفاف باشد که فروش محصول تولیدکنندگان از طریق بورس کالا، کار را بسیار راحت تر و معاملات را شفاف تر می کند.

    سازماندهی توزیع با عرضه در بورس

    او گفت: با عرضه محصولات در بورس کالا، بخش توزیع شکل سازماندهی بهتری را به خود می گیرد، به همین دلیل تصمیم وزارت صمت این است تا هر چه سریعتر کل کارخانجات سیمان وارد بورس شود و محصولات خود را در این بورس کنند.

    نامه رییس سازمان بورس

    مفتح به شروع عرضه سیمان در بورس کالا اشاره کرد و گفت: دهقان دهنوی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار حدود سه ماه گذشته نامه ای را به وزارت صمت در خصوص عرضه سیمان به بورس کالا ارسال کردند که وزارت صمت هم موافقت خود را با این اتفاق اعلام کرد و تقریبا از همان زمان عرضه سیمان در بورس کلید خورد.

    قائم مقام وزیر صمت تاکید کرد که شرط و اصرار ما عرضه کلیه محصولات سیمانی در بورس کالا است و در صورتی که کارخانه ای محصول یا همه محصول خود را وارد بورس کالا نکند به طور حتم با آن برخورد کرده و به دستگاه های نظارتی معرفی می شود.

    به گفته وی، کارایی حداکثری بورس کالا زمانی است که کلیه عرضه کنندگان و خریداران باهم معاملات خود را در این بستر انجام دهند تا همه اطلاعات شفاف و روشن و روند قیمت ها مشخص شود. در این میان اگر قرار باشد بخشی از کالا وارد بورس کالا شود و بخش دیگر به شیوه سنتی در بازار مبادله شود از اهدافمان دور خواهیم ماند.

    بی ارتباطی عرضه کالاها با سازمان استاندارد

    مفتح در پاسخ به این سوال کالاخبر که به تازگی سازمان استاندارد در نامه ای به وزارت صمت یکی از دلایل کاهش کیفیت سیمان را عرضه در بورس عنوان کرده و حتی مخالفت خود با بورسی شدن سیمان را اعلام کرده است، نظر شما در این باره چیست؟ گفت: موضوع عرضه محصولات هیچ ارتباطی به سازمان ملی استاندارد ندارد، این سازمان فقط باید به کیفیت محصول رسیدگی کند و به هیچ عنوان نمی تواند دخالتی را در زمینه نحوه عرضه داشته باشد. هر گونه اظهار نظر این سازمان در زمینه نحوه عرضه کالاها، خارج  از حیطه وظایف سازمان استاندارد است و تاکید می کنم بحث مطرح شده خارج از اختیارات این سازمان است.

    قائم مقام وزیر صمت در این باره اعلام کرد که با عرضه محصولات در بورس کالا، معاملات به صورت رقابتی تر صورت می گیرد و همه چیز شفاف می شود؛ در این حوزه یکی از مسایل قابل اهمیت شفافیت عرضه و موضوع کیفیت است که با توجه به روشن بودن کیفیت محصول عرضه شده بر تابلوی بورس، این امر در میان مدت حتی به توسعه رقابت پذیری تولید و رشد کیفیت منجر خواهد شد.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو