عصر خودرو

بانک مرکزی:

روابط بانکی ایران و ایتالیا وارد مرحله جدیدی می شود

عصر بازار- جمعی از بانکداران ایتالیا در دیدار با رئیس‌کل بانک مرکزی، با تاکید بر تقویت روابط بانکی بین دو کشور از برقراری روابط کارگزاری بین برخی از بانک‌های ایران و ایتالیا خبر دادند.

روابط بانکی ایران و ایتالیا وارد مرحله جدیدی می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در این جلسه بر ارتقای روابط تجاری بین دو کشور با تقویت همکاری‌های بانکی تاکید کرد.
    وی گفت: ایتالیا علاقه‌مند به گسترش روابط با ایران است و در این زمینه تلاش‌های زیادی انجام شده است.
    رئیس‌کل بانک مرکزی با ابراز امیدواری برای آینده مثبت همکاری های دو کشور، یادآورشد: سفر بهمن ماه گذشته رئیس جمهوری ایران به ایتالیا دستاوردهای مثبتی داشته و لازم است بانک‌های دو کشور به منظور تقویت بیش از پیش روابط تلاش کنند.
    سیف افزود: پیش‌نویس تفاهمنامه‌ای برای همکاری‌ بانک های مرکزی دو کشور آماده شده و قرار است در حاشیه نشست صندوق بین‌المللی پول به امضای طرفین برسد.
    وی از بانکداران ایتالیایی خواست اقدام‌های مثبت انجام شده در زمینه همکاری‌های بانکی را سرعت بخشند و موضوع ها در جلسات مستمر بانکداران دو کشور دنبال شود.
    «ایتالو پلگرینو» از مدیران ارشد مدیوبانکای ایتالیا نیز در این جلسه با تاکید بر نتایج مثبت سفر هیات بانکی ایتالیا به ایران در نوامبر(آذرماه )گذشته، خاطرنشان کرد: سفر نخست‌وزیر ایتالیا به ایران برای تقویت روابط اقتصادی و بانکی انجام شد که فرصتی مغتنمی برای بیان تعهد ماست.
    وی از اراده ایتالیا برای بهبود روابط بانکی بین طرفین خبر داد.
    همچنین «جوزفه اسکونامیلیو» نایب‌رئیس اجرایی بانک «یونی‌کریدیت» درباره روابط این بانک با بانک‌های ایرانی گفت: گفت وگو با بانک‌های تجاری ایران آغاز شده و این مذاکرات تا پایان آوریل (اواسط اردیبهشت ماه) تکمیل می‌شود.
    «ماریو دی لوکا» مدیر بین‌الملل بانک «مونته‌پاسکی‌دی‌سینا» نیز از همکاری این بانک با بانک‌های ایرانی گفت و افزود: بلافاصله پس از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) چند بانک ایرانی در این بانک اقدام به افتتاح حساب کردند و اینک خدمات ضمانت‌نامه و اعتبار اسنادی را برای مشتریان خود ارائه می‌دهیم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها