عصر خودرو

۶۱ درصد از آمریکایی‌ها در ۲۰۲۰ هیچ مالیاتی پرداخت نکرده‌اند

عصر بازار- یک گزارش جدید نشان می‌دهد بیش از ۱۰۰ میلیون خانوار آمریکایی، معادل ۶۱ درصد از کل مالیات‌دهندگان در سال گذشته هیچ مالیاتی به دولت فدرال پرداخت نکرده‌اند.

۶۱ درصد از آمریکایی‌ها در ۲۰۲۰ هیچ مالیاتی پرداخت نکرده‌اند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۶:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از مهر، یک گزارش جدید نشان می‌دهد بیش از 100 میلیون خانوار آمریکایی، معادل 61 درصد از کل مالیات‌دهندگان در سال گذشته هیچ مالیاتی به دولت فدرال پرداخت نکرده‌اند.

    سال گذشته به علت بسته‌های تشویقی دولت آمریکا در شرایط کرونا، تعداد افرادی که هیچ مالیات بر درآمدی بدهکار نبوده و یا از دولت اعتبار مالیاتی دریافت کرده‌اند رشد کرد. طبق داده‌های مرکز سیاست‌گذاری مالیاتی آمریکا 107 میلیون خانوار در سال 2020 هیچ مالیاتی بدهکار نبودند که این رقم در سال 2019 برابر با 76 میلیون خانوار بود.

    هاوارد گلکمن، اقتصاددان ارشد مرکز سیاست‌گذاری مالیاتی آمریکا می‌گوید: این رقم خیلی بزرگ است اما این موقتی و زودگذر خواهد بود.

    او گفت: عامل اصلی رشد عدم پرداخت مالیات بر درآمد در سال 2020 بیکاری بالا و چک‌های حمایت مالی بزرگ دولت با معافیت مالیاتی بود که این وضعیت تا سال 2022 از بین خواهد رفت. بنابراین انتظار می‌رود جمعیت افرادی که مالیات نمی‌پردازند به زودی کاهش یابد.

    طبق تخمین‌های مرکز سیاست‌گذاری مالیاتی، انتظار می‌رود سهم آمریکایی‌هایی که هیچ مالیات بر درآمدی پرداخت نمی‌کنند امسال همچنان بالا باشد و حدود 57 درصد شود. انتظار می‌رود این رقم در سال 2022 به 42 درصد بازگردد و تا سال 2025 حول 41 تا 42 درصد باقی بماند.

    در سال گذشته 20 درصد ثروتمند مالیات‌دهندگان آمریکایی 78 درصد کل مالیات دریافت شده توسط دولت را پرداخت کرده‌اند. یک درصد ثروتمندترین مالیات‌دهندگان 28 درصد کل مالیات را به عهده داشته‌اند. این ارقام در سال 2019 به ترتیب برابر با 68 درصد و 25 درصد بوده است.

    برچسب ها