عصر خودرو

سه شنبه ۲۴ فروردین؛

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی

عصر بازار- در معاملات امروز سه‌شنبه ۹۵.۰۱.۲۴ در بازار برق بورس انرژی ۱ مگاوات برق به ارزش ۷ میلیون و ۵۶۰ هزار ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته با کاهش قابل ملاحظه‌ای همراه بوده است.

آمار و گزارش معاملات برق در بورس انرژی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات بارپایه روزانه نماد‌های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز شیب صعودی به خود گرفت و افزایش 2 درصدی را به ثبت رساند.


    نمودار میانگین وزنی قیمت:


    همانطور که در نمودار میانگین وزنی قیمت مشاهده می‌شود؛ روند قیمت در انتهای دوره شیب صعودی به خود گرفته و تا محدوده 315,000 ریال افزایش یافته است؛ البته با توجه به حجم بسیار اندک معاملات امروز، این روند از اعتبار زیادی برخوردار نبوده و احتمال تغییر وجود دارد.
    امروز در بازار برق بورس انرژی، معاملات در حداقل حجم ممکن (1 مگاوات) به انجام رسید تا بیش از پیش کمبود نقدینگی در بازار احساس شود. فزونی عرضه بر تقاضا در بازار امروز مشهود بود اما به دلیل حجم بسیار کم خرید، نیروگاه‌ها نیز تمایلی به تغییر قیمت پیشنهادی خود نشان نداده و در نهایت افت قابل توجهی در حجم و ارزش معاملات به ثبت رسید.
    آمار معاملات امروز به تفکیک نماد‌های معاملاتی:

    بررسی روند نماد 13950205 :
    نمودار زیر روند قیمت در نماد بارپایه 13950205 را نشان می‌دهد. همانطور که مشخص است قیمت در ابتدای دوره کار خود را با ثبات در قیمت 320,000 ریال آغاز کرده و پس از نزول 10,000 ریالی در اواسط دوره، در انتهای دوره در قیمت 310,000 ریال به ثبات رسیده است.
    روند سال گذشته این نماد همانطور که در تصویر مشاهده می شود؛ در ابتدای دوره کار خود را با روندی با ثبات در محدوده 440,000 ریال آغاز کرده و از اواسط دوره شیب نزولی به خود گرفته در انتهای دوره در محدوده 350,000 ریال قرار گرفته است.
    در این نماد تا به امروز 470 مگاوات برق مورد معامله قرار گرفته است که بیشترین حجم معاملات مربوط به معاملات 22.01.1395 با 200  مگاوات می‌باشد.
     

     

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها