عصر خودرو

قیمت نفت به بالای ۴۳ دلار رسید

عصر بازار- افزایش امیدواری ها به اجرایی شدن طرح فریز نفتی باعث شد قیمت نفت در معاملات امروز به بیش از ۴۳ دلار در هر بشکه برسد.

قیمت نفت به بالای ۴۳ دلار رسید
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، افزایش امیدواری ها به نشست آخر هفته تولید کنندگان نفت و احتمال توافق بر سر فریز نفتی، و همچنین افت ارزش دلار آمریکا و مشاهده نشانه های بیشتر از افزایش تقاضا از سوی چین موجب شد که قیمت نفت امروز به بالاترین رقم سال 2016 و بالای 43 دلار برسد.

    بسیاری از اعضای اوپک و همچنین کشورهای غیر عضو اوپک از جمله روسیه قرار است روز یکشنبه در دوحه قطر درباره فریز تولید نفت بحث و تبادل نظر کنند. ارزش دلار آمریکا در برابر سبد ارزهای معتبر جهان امروز به پایین ترین رقم در طی حدود 8 ماه گذشته رسید و موجب بالا رفتن قیمت کالاهای مختلف شد.

    بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت امروز با 50 سنت افزایش به 43 دلار و 33 سنت رسید. اوایل جلسه امروز نفت برنت تا رقم 43 دلار و 53 سنت بالا رفت که بالاترین رقم در سال 2016 بود. قیمت نفت خام آمریکا هم با 39 سنت افزایش به 40 دلار و 75 سنت رسید.

    اورگن وینبرگ، تحلیلگر کومرزبانک در این باره گفت: «کاهش ارزش دلار یک دلیل مهم افزایش قیمت هاست... همچنین این حقیقت که ما از رقم 40 دلار عبور کرده ایم و بالاترین رقم چند ماه اخیر را تجربه کرده ایم در افزایش قیمت موثر بوده، زیرا موجب به راه افتادن بخشی از خریدهای احتکاری شده است.»

    دیگر عامل تقویت قیمت نفت افزایش فروش خودرو در چین بوده که نشان دهنده افزایش تقاضا برای بنزین در این کشور است. به علاوه هزاران کارگر بخش نفت و گاز در کویت روز یکشنبه اعتصاب کردند.

    قیمت نفت از بالای 100 دلار در اواسط سال 2014 به دلیل مازاد عرضه به شدت سقوط کرد. تصمیم  سازمان کشورهای صادر کنتنده نفت (اوپک) در نوامبر 2014 برای کنار گذاشتن توازن بخش خود در بازار و عدم کاهش تولید این کاهش قیمت را شدت بخشید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها