عصر خودرو

بر اساس پیش بینی گروه بین المللی مطالعات سرب و روی؛

چین بازار روی را زیر و رو می کند

عصر بازار- عرضه جهانی کنسانتره روی در نیمه دوم سال ۲۰۱۶ به دلیل بسته شدن معادن بزرگ و همچنین طرح کاهش تولید شرکت گلنکور کاهش خواهد یافت.

چین بازار روی را زیر و رو می کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، پائول وایت مدیر آمار و تحقیقات بازار گروه بین المللی مطالعات سرب و روی اعلام کرد که معدن MMG در استرالیا ماه اوت و معدن لیشین در ایرلند نیز طی ماه نوامبر سال گذشته بسته شده و چند معدن دیگر نیز در ابتدای نیمه اول سال 2016 تعطیل خواهد شد.

    زیان کلی ناشی از بسته شدن این معادن بسیار چشمگیر بوده که بر اساس محاسبات انجام شده حدودا به 675 هزار تن در سال می رسد.

    وی افزود: شرکت گلنکور نیز اعلام کرده است که قصد دارد تولید روی را تا 500 هزار تن در نیمه ابتدایی سال 2016 کاهش دهد. باتوجه به عرضه کنسانتره روی در سال جاری، به پشتوانه افزایش تولید در معدن رامپورا آگوچا تولید در هند شدیدا افزایش یافته است. همچنین در استرالیا ، چین، پرو، روسیه و سوئد نیز تولید به همین منوال بوده است.

    اگرچه، این افزایش تولید، با تصمیم گلنکور برای کاهش تولید و همچنین کاهش تولید در بولیوی ،کانادا، ایرلند، مکزیک، قزاقستان ،نامبیا و ترکیه جبران خواهد شد.

    گروه بین المللی مطالعات سرب و روی پیش بینی می کند که با افزایش تقاضای روی چین از 1٫4 درصد به 3٫4 درصد در نیمه دوم سال جاری، تقاضای جهانی روی از 1٫1 درصد در سال 2015 به 3٫3 درصد افزایش خواهد یافت.

    براساس پیش بینی های انجام شده توسط این مرکز تقاضای جهانی سرب در سال گذشته 7 درصد کاهش داشته است که در سال جاری2٫6 درصد افزایش را تجربه خواهد کرد.

    البته نا گفته نماد که طی امسال تولید سرب در استرالیا به دلیل بسته شدن یک معدن بزرگ و کاهش تولید گلنکور با کاهش بیشتری مواجه خواهد شد.

    همچنین تولید ایرلند نیز به دلیل بسته شدن معدن لیشین کاهش خواهد یافت اما بر اساس پیش بینی ها این کاهش از طریق افزایش تولید سرب در چین ، مکزیک و روسیه جبران می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها