عصر خودرو

اجلاس مشترک بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول در راه است

رئیس کل بانک مرکزی به آمریکا میرود

عصر بازار- رئیس کل بانک مرکزی در حالی در رأس هیاتی از بانک مرکزی عازم آمریکا خواهد شد که همه ساله در اجلاس مشترک بانک جهانی و صندوق بین المللی پول وزیر اقتصاد هم حضور داشت ولی امسال نیز مانند سال قبل علی طیب نیا به آمریکا نمی رود.

رئیس کل بانک مرکزی به آمریکا میرود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، ولی‌الله سیف به‌ همراه معاون اقتصادی و ارزی بانک مرکزی طی روزهای آینده به‌منظور شرکت در اجلاس بهاره صندوق بین المللی پول به آمریکا سفر خواهد کرد.

    ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در حالی در رأس هیاتی از بانک مرکزی عازم آمریکا خواهد شد که همه ساله در این اجلاس وزیر اقتصاد هم حضور داشت کسب اطلاع خبرنگار تسنیم از وزارت امور اقتصادی و دارایی بیانگر آن است که در اجلاس پیش رو علی طیب نیا شرکت نخواهد کرد.

    سال گذشته نیز وزیر امور اقتصادی و دارایی کشورمان به دلیل مشخص نبودن نتایج مذاکرات هسته ای در این اجلاس شرکت نکرده بود؛ اما دلیل عدم شرکت وی در اجلاس سال جاری طبق برخی گمانه زنی ها پرداختن به سیاست های اقتصاد مقاومتی است.

    نشست مشترک صندوق بین المللی پول (IMF) و گروه بانک جهانی (World Bank Group)، همه‌ساله در دو نوبت برگزار می‌شود، که طی آن از تمامی رؤسای کل بانک‌های مرکزی و وزرای اقتصادی و دارایی کشورهای عضو دعوت به عمل می‌آید.

    اجلاس بهاره در اواخر فروردین ماه و اجلاس پائیزه (سالانه) به‌طور معمول در اواسط مهرماه در واشنگتن برگزار می‌گردد و هر سه سال یک بار نیز یکی از کشورهای عضو به‌عنوان میزبان اجلاس سالانه تعیین می‌شود.

    از مهمترین نشست‌های این اجلاس، می‌توان به میزگردهای اقتصادی با حضور مقامات ارشد صندوق بین‌المللی پول و بانک جهانی، نشست وزرا و رؤسای کل گروه 24، نشست معاونین گروه 24، اجلاس کمیته پولی و مالی بین المللی (IMFC) و کمیته توسعه (DC) اشاره نمود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو