عصر خودرو

رئیس اتاق تهران عنوان کرد:

۵ درخواست فعالان اقتصادی از دولت در سال ۹۵

عصر بازار- رئیس اتاق تهران، بهبود فضای کسب و کار، تک نرخی کردن ارز، رونق صادرات، مبارزه با رانت و ایجاد بستر سرمایه گذاری را درخواست فعالان اقتصادی از دولت در سال ۹۵ اعلام کرد.

۵ درخواست فعالان اقتصادی از دولت در سال ۹۵
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار»به نقل از مهر، مسعود خوانساری در جلسه امروز هیات نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران، سال 94 را سال سخت اقتصاد ایران دانست و با اشاره به کاهش قیمت نفت از 110 به 30 دلار، گفت: کاهش قیمت نفت باعث تقلیل درآمد دولت شد که در کنار تداوم رکود اقتصادی و کسادی بازار، یکی از سخت ترین سال‌های اقتصاد ایران را رقم زد.

    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران افزود: رشد اقتصادی پایین سال 94 حکایت از شرایط سخت بنگاه‌های کشور داشته و بسیاری از شرکت‌ها و بنگاه های تجاری دچار خسران شده اند اما با به ثمر رسیدن مذاکرات هسته ای، بخشی از مشکلات رو به کاهش است و نباید دستاوردهای برجام را نادیده گرفت.

    وی از ورود 150 هیات خارجی به ایران بعد از برجام به عنوان یک نشانه مثبت اقتصاد ایران یاد کرد و گفت: ایجاد ثبات نسبی در اقتصاد کشور با کاهش تورم از جمله موقعیت‌های سال 94 به شمار می آید، ضمن اینکه در پایان سال انتخابات مجلس و خبرگان با مشارکت 60 درصدی مردم حکایت از استقرار عقلانیت طی سال جاری دارد.

    خوانساری با اشاره به رونق بارندگی‌ها از روزهای ابتدایی سال 95 در سراسر کشور، تصریح کرد: تصادفات جاده ای کاهش یافته و در مقابل میزان سفرهای نوروزی نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش را تجربه کرده که این نشانه های امیدواری مردم به آینده کشور است، ضمن اینکه در 3 هفته ابتدای سال جدید میزان فروش بلیت سینماها از مرز 17 میلیارد تومان گذشته که همین رقم معادل فروش بلیت در 6 ماه سال گذشته است.

    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران خاطرنشان کرد: امروز کشور شرایط مناسبی را تجربه می‌کند و مقام معظم رهبری نیز شعار «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» را برگزیده اند که به نظر می رسد همه ارکان نظام باید این شعار را جدی گرفته و با حفظ وفاق در جامعه، آن را به منصه ظهور برسانند.

    وی در ادامه به صادرات یک میلیون و 700 هزار بشکه ای نفت ایران در روز بعد از اجرای برجام اشاره و خاطرنشان کرد: این میزان صادرات با احتساب میعانات گازی به 2 میلیون بشکه می رسد که بیش از 70 درصد نسبت به قبل برجام رشد داشته است و اگر این توافق صورت نمی گرفت، صادرات نفت ایران محدود به 500 هزار بشکه که معادل مصرف غذا و داروی کشور است، نمی رسید.

    وی گفت: انتظار ما از ارکان نظام و به خصوص روسای قوا این است که با توجه به امید ایجاد شده در دل مردم و پیش بینی رشد 5 درصدی اقتصادی، زمینه ها را برای شکوفایی اقتصاد ایران فراهم کنند، ضمن اینکه دولت نیز باید بهبود فضای کسب و کار را در دستور کار قرار داده، بستر روان سرمایه گذاری در کشور را بگستراند و زمینه های رونق صادرات را فراهم کند.

    وی ادامه داد: تک نرخی کردن ارز براساس نرخ واقعی و حذف زمینه های جدی رانت و مبارزه با فساد از جمله درخواست‌های فعالان اقتصادی از دولت است، ضمن اینکه از مجلس درخواست می‌شود تا در دوره جدید فعالیت خود از تصویب هرگونه قانون خودداری کرده و به اصلاح قوانین مرتبط با کسب و کار پرداخته و قوانین قبلی را پایش کند.

    خوانساری از برگزاری جلسه ای با نمایندگان جدید مجلس در روزهای آتی خبر داد و گفت: البته فعالان اقتصادی باید در گفتار دقت لازم را داشته باشند تا نقد خارج از انصاف از عملکرد دولت نداشته باشند؛ به خصوص اینکه وقتی اقدام بزرگی همچون برجام از سوی برخی زیر سئوال می رود، به نظر نمی رسد هیچ یک از ما باید انتظار داشته باشیم که کشور به سمت پویایی پیش رود.

    رئیس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن تهران ادامه داد: راه اندازی مرکز تماس اتاق بازرگی و صنایع و معادن تهران طی فروردین ماه جاری به صورت رسمی صورت می گیرد و فعالان اقتصادی می توانند مشاوره های مالی، مالیاتی، بیمه ای، حقوقی و تامین اجتماعی دریافت کنند.

    وی اظهارداشت: حذف کارت‌های بازرگانی در سال گذشته مطرح شده بود که امکان حذف آن وجود دارد اما نظر اتاق بازرگانی این است که باید در ابتدا عضویت فراگیری برای فعالان اقتصادی داشته باشیم و مباحث حقوقی آن را نیز بررسی کنیم. بر این اساس کمیته ای برای بررسی شرایط صدور کارت بازرگانی تشکیل شده است تا سوء استفاده از آن صورت نگیرد و مقدمات تسهیل صدور کارت‌های بازرگانی فراهم شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها