عصر خودرو

شنبه ۹ مرداد:

غافلگیری سهامداران با رشد ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس

عصر بازار- در حالی که اغلب سهامداران انتظار داشتند بازار سرمایه معاملات امروز خود را با رشد همراه کند اما کمتر سهامدارانی انتظار رشد ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس را داشتند و از این جهش در پایان معاملات غافلگیر شدند.

غافلگیری سهامداران با رشد ۳۴ هزار واحدی شاخص بورس
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، برپایه معاملات امروز بیش از هفت میلیارد و 542 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 58 هزار و 180 میلیارد ریال داد و ستد شد و شاخص بورس 34 هزار و 962 واحد بالا رفت تا شاخص بورس روی عدد یک میلیون و 351 هزار واحد بایستد.

    همچنین شاخص کل (هم‌وزن) با چهار هزار و 178 واحد افزایش به 400 هزار و 925 واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) با دو هزار و 641 واحد رشد به 253 هزار و 401 واحد رسید.

    شاخص بازار اول 28 هزار و 642 واحد و شاخص بازار دوم 60 هزار و 961 واحد افزایش داشتند.

    علاوه بر این در بین همه نمادها، نماد توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) با سه هزار و 710 واحد، ملی صنایع مس ایران (فملی) با دو هزار و 930 واحد، صنایع پتروشیمی خلیج فارس (فارس) با دو هزار و 922 واحد، فولاد مبارکه اصفهان (فولاد) با دو هزار و 547 واحد، معدنی و صنعتی گل گهر (کگل) با دو هزار و 434 واحد، معدنی و صنعتی چادرملو (کچاد) با یک هزار و 337 واحد، نفت و گاز پتروشیمی تامین (تاپیکو) با یک هزار و 335 واحد، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا) با یک هزار و 304 واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان (پارسان) با 306 واحد و شرکت سرمایه گذاری غدیر (وغدیر) با یک هزار و 55 واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس داشتند.

    در مقابل گروه صنعتی پاکشو (پاکشو) با 226 واحد، ایران خودرو (خودرو) با 127 واحد، شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت استان کرمانشاه (وسکرشا) با 95 واحد، شرکت ارتباطات سیار ایران (همراه) با 82 واحد، آهنگری تراکتورسازی ایران (خاهن) با 67 واحد، شرکت سرمایه گذاری سیمان تامین (سیتا) با 65 واحد و شرکت سرمایه گذاری ساختمان ایران (وساخت) با 60 واحد تاثیر منفی را بر شاخص بورس داشتند.

    بر پایه این گزارش، امروز نماد سپید ماکیان (سپید)،‌ فولاد مبارکه اصفهان (فولاد)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، ملی صنایع مس ایران (فملی)، لیزینگ کارآفرین (ولکار)، ایران خودرو (خودرو)، پالایش نفت اصفهان (شپنا) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

    گروه شیمیایی هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه 584 میلیون و 852 هزار برگه سهم به ارزش 9 هزار و 364 میلیارد ریال دادوستد شد.

    آخرین وضعیت شاخص فرابورس

    امروز شاخص فرابورس نیز بیش از 398 واحد افزایش داشت و بر روی کانال 19 هزار و 794 واحد ثابت ماند.

    همچنین در این بازار یک میلیارد و 837 میلیون برگه سهم به ارزش 24 هزار و 300 میلیارد ریال دادوستد شد.

    امروز نماد بیمه پاسارگاد (بپاس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، گروه توسعه ملی مهر آیندگان (ومهان)، فرابورس ایران (فرابورس) و پالایش نفت لاوان (شاوان) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

    همچنین موسسه اعتباری ملل (وملل)، صنعتی مینو (غصینو)، ویتانا (غویتا)، بیمه دی (ودی)، آسیا سیر ارس (حآسا)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، گروه سرمایه گذاری میرث فرهنگی (سمگا)، شیر پاستوریزه پگاه فارس (غفارس)،  زرین معدن آسیا (فرزین) و کشتیرانی دریای خزر (حخزر)‌ تاثیر منفی بر شاخص فرابورس همراه بودند.

    برچسب ها