عصر خودرو

عربستان سعودی قیمت نفت خام خود را افزایش می‌دهد

عصر بازار- عربستان سعودی، برترین صادرکننده نفت خام جهان قیمت درجات مختلف نفت خام خود را برای فروش در آسیا در ماه سپتامبر افزایش خواهد داد، این افزایش قیمت برای دومین ماه متوالی است.

عربستان سعودی قیمت نفت خام خود را افزایش می‌دهد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۹ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از مهر ، عربستان سعودی، برترین صادرکننده نفت خام جهان، قیمت درجات مختلف نفت خام خود برای فروش در آسیا در ماه سپتامبر را افزایش خواهد داد. این دومین ماه متوالی افزایش قیمت نفت عربستان است که به دنبال بالا رفتن شاخص‌های نفت خاورمیانه اتفاق می‌افتد.

    داده‌های منابع قیمت فروش رسمی نفت خام در ماه سپتامبر برای نفت خام سبک عربی، که در ماه آگوست به بالاترین سطح 17 ماهه رسیده بود، 36 سنت افزایش خواهد یافت. تقاضای آسیا برای نفت خام سبک همیشه قدرتمند است چراکه محصولاتی مانند بنزین و نفت که از آن به دست می‌آیند حاشیه سود بالایی برای پالایشگاه‌ها فراهم می‌کنند.

    یکی از منابع به رویترز خبر داده است قیمت‌های نفت خام سنگین و نیمه‌سنگین افزایش خواهند یافت که این ممکن است عربستان سعودی را تشویق کند برای رقابتی نگاه داشتن نفت نیمه‌سنگین و سنگین عرب، قیمت‌های آنها را پایین بیاورد. چند منبع آگاه دیگر به رویترز خبر دادند که قیمت این دو درجه نفت افزایش خواهد یافت اما میزان این افزایش نسبت به افزایش قیمت نفت سبک عرب کمتر خواهد بود.

    ارزیابی اولیه رفینیتیو نشان می‌دهد صادرات نفت خام عربستان در ماه جولای 6.6 میلیون بشکه در روز بوده است که این 11.8 درصد از ماه جولای سال گذشته بیشتر است.

    قیمت‌های فروش نفت خام عربستان در ابتدای هر ماه منتشر شده و گرایش قیمتی نفت خام ایران، کویت و عراق را مشخص می‌کنند و بنابراین قیمت 12 میلیون بشکه در روز را تحت تأثیر قرار می‌دهند.

    برچسب ها