عصر خودرو

سخنگوی بوئینگ:

امکانات و نیاز ایران را بررسی می‌کنیم

عصر بازار- سخنگوی بوئینگ با اشاره به سفر اخیر نمایندگان این شرکت به تهران گفت: «بوئینگ درباره توانمندی های هواپیماهای مسافربری تجاری خود و خدمات پس از فروش با ایرلاین های ایرانی ای که از نظر دولت آمریکا مجاز هستند، گفت و گو کرده است.»

امکانات و نیاز ایران را بررسی می‌کنیم
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، دبیر اتحادیه شرکت های هوایی ایران گفت، هیئتی از بوئینگ برای گفت و گو درباره فروش هواپیما به ایران سفر کرده است. این شرکت آمریکایی قصد دارد اطمینان حاصل کند که از ایرباس، رقیب اروپایی اش در بازار ایران عقب نمانده است.

    پس از لغو تحریم ها علیه ایران، ایرباس در ماه ژانویه با فروش 118 فروند هواپیما به قیمت حدود 27 میلیارد دلار به تهران موافقت کرد.

    دولت آمریکا در ماه فوریه به شرکت بوئینگ مجوز داد که گفت و گوهایی را با ایرلاین های ایرانی انجام دهد، اما  در عین حال اعلام کرد که این شرکت برای فروش هواپیما به ایران به مجوزی دیگر نیاز خواهد داشت.

    مقصود اسدی سامانی، گفت: «نماینده ای از  شرکت بوئینگ  در طی 2 روز گفت و گوهایی را با هواپیمایی جمهوری اسلامی و دیگر ایرلاین های ایرانی داشته است.»

    وی افزود، بوئینگ پیشنهاد کرده که هواپیماهای مدل 737، 777 و 787 به ایران بفروشد و قول ارائه خدمات پس از فروش را نیز داده است.

    در همین حال، خبرگزاری فرانسه گزارش داد، پس از انجام این گفت و گوها با شرکت های ایرانی، شرکت بوئینگ روز دوشنبه موضعی محتاطانه اتخاذ کرده است. این شرکت آمریکایی گفته، از این گفت و گوها برای فهمیدن اینکه ایرلاین های ایرانی چه نیازهایی دارند و توانمندی های هواپیمایی این کشور پس از دهه ها تحریم چیست استفاده کرده است.

    جان درن، سخنگوی بوئینگ گفت: «بوئینگ درباره توانمندی های هواپیماهای مسافربری تجاری خود و خدمات پس از فروش با ایرلاین های ایرانی ای که از نظر دولت آمریکا مجاز هستند، گفت و گو کرده است.»

    این نشست ها «ما را قادر ساخت تا درک بهتری از وضعیت فعلی ناوگان هوایی آنها، ساختار مسیرهای هوایی آنها و طرح های آنها برای فعالیت های آینده پیدا کنیم.»

    درن افزود، بوئینگ برای انعقاد قرارداد فروش هواپیما با ایران همچنان به جلب موافقت دولت آمریکا نیاز دارد.

    «در ارتباط با نشست های اولیه ما با ایرلاین های ایرانی، ما درک می کنیم که وضعیت در منطقه پیچیده و در حال تغییر است و ما به پیروی از هرگونه دستورالعمل های به روز شده دولت آمریکا ادامه خواهیم داد.»

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها