عصر خودرو

نیجریه پول پروژه‌های نفتی را صرف کسری بودجه می‌کند

عصر بازار- وزیر دارایی نیجریه گفت: اگر پیش بینی ها درباره درآمد دولت محقق نشود، این کشور ممکن است از پول کنار گذاشته برای تامین مالی پروژه های مشترک با شرکتهای نفتی خارجی و محلی برای جبران کسری بودجه سال ۲۰۱۶ استفاده کند.

نیجریه پول پروژه‌های نفتی را صرف کسری بودجه می‌کند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، کمی آدئوسان وزیر دارایی نیجریه گفت: این کشور غرب آفریقا سعی داشته درآمد مالیاتی و غیرنفتی خود را برای تامین بودجه بی سابقه 30 میلیارد دلاری در سال 2016 به منظور احیای بزرگترین اقتصاد آفریقا که گرفتار سقوط قیمت نفت شده، افزایش دهد.

    آدئوسان در گفتگویی در لاگوس در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه تحقق بودجه در صورت عدم تحقق درآمدهای پیش بینی شده، گفت: طرح ب درباره درخواستهای نقدینگی است.

    درخواست نقدینگی در واقع وظایف مالی دولت در قبال پروژه های سرمایه گذاری مشترک بین شرکت ملی نفت و شرکتهای محلی و بین المللی هستند.

    این وزیر نیجریه ای گفت: اگر این درآمد محقق نشود ما یک تریلیون نایرا بودجه برای درخواست های نقدینگی داریم. ما این درخواست ها را از بودجه تامین نخواهیم کرد.

    تولید نفت و گاز نیجریه بدلیل توقف پروژه های جدید ناشی از تاخیر در تامین دولتی سرمایه گذاری های مشترک با شرکتهای خارجی و داخلی، نسبتا راکد بوده است.

    امانوئل ایبه کاچیکوو رئیس شرکت ملی نفت لیبی گفت: شرکت ملی نفت نیجریه سعی داشته که بدهی به شرکت های نفتی را پس دهد و تا دسامبر به سه میلیارد دلار برساند.

    نیجریه در سال 2016 که گمان میرود با کسری 2.2 تریلیون نایرا(11 میلیارد دلار) روبرو است، برای سرمایه گذاری در جاده ها و تامین نیرو و بی نیاز کردن اقتصاد از نفت، بودجه خود را سه برابر خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها