عصر خودرو

رشد نسبی بازار بورس نیویورک

عصر بازار- ارزش بورس بازار سرمایه نیویورک روز دوشنبه به دلیل مذاکره اقتصادی رییس جمهوری آمریکا با رییس بانک مرکزی این کشور برای اصلاح قوانین وال استریت و برخی موضوعات اقتصادی دیگر تقریبا افزایش داشت.

رشد نسبی بازار بورس نیویورک
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز امروز از نیویورک گزارش داد: در ساعت 8 و 30 دقیقه صبح به وقت محلی یعین آغاز به کار بازار بورس نیویورک، ارزش سهام داو جونز یکی از سه شاخص عملکرد بورس اوراق بهادار نیویورک که از فهرستی متشکل از سهام 30 شرکت بزرگ بورسی این شهر تشکیل شده است، با 59 واحد افزایش به 17 هزار و 858.22 واحد رسید که 0.34 درصد رشد داشت.
    دیدار و مذاکره امروز باراک اوباما، رییس جمهور آمریکا با جنت یلین،رییس بانک مرکزی و در واقع تحلیلگر اصلی این بازار نیویورک برای ایجاد تغییر در قوانین وال استریت و برخی موضوعات اقتصادی دیگر این کشور، ارزش بسیاری از سهام این بازار، غیر از سهام شرکت های نفتی را با رونق قابل توجهی همراه کرده است.
    بر اساس این گزارش، سبد دارایی بسیاری از شرکت های سرمایه گذاری که صندوق های شرکت های پتروشیمی و نفتی هستند، سبب شد تا شاخص شرکت S&P 500 (مخفف عبارت Standard and Poor's index) که فهرستی از 500 سهام برتر دربازار بورس سهام نیویورک و نزدیک است، امروز با 7.25 واحد رشد (0.36 درصد) رشد به دو هزار و 855.93 واحد برسند.
    البته این سهام در بورس نزدک، دیگر شاخص عملکرد بورس اوراق بهادار نیویورک که بزرگترین بازار معاملات الکترونیک سهام در آمریکا است، با 18 واحد (0.04 درصد) رشد به 4 هزار و 866.36 واحد رسید.
    از جمله شرکت هایی که در این بازار رشد ارزش داشتند شرکت یاهو و سیگیت بودند که سهام هر یک از آنها به ترتیب 2.1 و 8.2 درصد رشد داشت.
    'آرون کلارک' تحلیلگر بازار بورس سرمایه گذاری بوستون در گفت وگو با رسانه ها اظهار داشت که به راحتی نمی توان به دلیل ضعف کلی اقتصاد جهانی و سقوط نرخ مستغلات و البته افزایش نسبی قیمت دلار در بازارهای جهانی، رشد سود سرمایه این بازار را دائمی فرض کرد.
    وی ضمن پیش بینی اینکه حتی ممکن است بازار بورس نیویورک در فصل نخست سال میلادی جاری حتی با 6.7 کاهش ارزش نیز روبرو شود، افزود: اگرچه ارزش سهام شرکت های نفتی از جمله شرکت ملی نفت وارکو امروز با 5.0 کاهش ارزش روبرو بود، اما پیش بینی می شود قیمت این شرکت های نفتی تا یکشنبه آینده به سبب تغییرات قیمت نفت خام در بازار جهانی به افزایش قابل توجهی روبرو شوند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها