عصر خودرو

راکتورهای هسته‌ای ژاپن جایگزین نفت می‌شوند

عصر بازار- گزارش‌های منتشر شده از جدیدترین تخمین‌ها در مورد حجم تقاضای جهانی نفت در سال جاری میلادی نشان می‌دهد که ژاپن با جایگزین کردن راکتورهای هسته‌ای برای تولید انرژی روند کاهشی سالانه‌ای را در تقاضای نفت خود به وجود آورده است.

راکتورهای هسته‌ای ژاپن جایگزین نفت می‌شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، در حالیکه آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی می‌کند رشد تقاضای نفت در سال جاری میلادی برابر با 1.19 میلیون بشکه در روز خواهد بود منابع اوپکی این میزان را 1.25 میلیون بشکه در روز می‌دانند.

    منابع مختلف پیش‌بینی ‌کننده تحولات تقاضای جهانی نفت از جمله آژانس بین‌المللی انرژی، دبیرخانه اوپک، اداره اطلاعات انرژی آمریکا و نشریه OMI حجم رشد تقاضای نفت را در سال جاری میلادی با اعداد متفاوتی تخمین زده‌اند.

    در حالیکه آژانس بین‌المللی انرژی حجم تقاضای جهانی نفت را طی سال گذشته میلادی بیش از 94.5 میلیون بشکه در روز محاسبه کرده و رشد برای امسال را نیز 1.19 میلیون بشکه در روز در نظر گرفته است، دبیرخانه اوپک معتقد است که تقاضا طی سال گذشته کمتر از 93 میلیون بشکه در روز بوده است و رشد تقاضای امسال نیز به 1.25 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

    همچنین بر اساس تخمین OMI، تقاضای جهانی نفت در سال گذشته 95.2 میلیون بشکه در روز بوده است و امسال نیز باید انتظار رشدی در حدود 1.2 میلیون بشکه در روز را داشت.

    این نشریه تخمین می‌زند که در حالیکه تقاضای نفت برای کشورهای OECD (سازمان همکاری اقتصادی و توسعه) در سال گذشته میلادی بیش از 46.17 میلیون بشکه در روز بوده است این تقاضا امسال به 46.33 میلیون بشکه در روز خواهد رسید که چیزی معادل رشد 157 هزار بشکه‌ای برای تقاضای روزانه نفت این کشورها است.

    اما ژاپن که یکی از بزرگ‌ترین خریداران نفت به حساب می‌آید سال گذشته با کاهش 141 هزار بشکه‌ای از تقاضای روزانه نفت خود به طور متوسط 4.21 میلیون بشکه نفت در روز خریداری کرده‌اند.

    مهم‌ترین دلایل کاهش رشد تقاضای نفت در ژاپن از شرایط اقتصادی این کشور و جایگزینی راکتورهای هسته‌ای برای تولید انرژی ناشی می‌شود.

    این روند پیش‌بینی می‌شود که در سال جاری میلادی نیز ادامه داشته باشد و با ادامه کاهش تقاضای نفت، تقاضای روزانه این کشور 78 هزار بشکه کمتر از سال گذشته میلادی شود.

    همچنین تقاضای نفت برای کشورهای غیرعضو در OECD که در سال گذشته میلادی به بیش از 49 میلیون بشکه در روز می‌رسید امسال با رشدی 1.1 میلیون بشکه‌ای به 50.135 میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها