عصر خودرو

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی تشریح کرد:

جزئیات مذاکره ‌بوئینگ با ۷ ایرلاین داخلی‌

پیشنهاد بوئینگ برای فروش ۳ مدل هواپیما به ایران‌

عصر بازار-دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به جزئیات سفر هیئتی از بوئینگ به ایران گفت: بعد از مجوز وزارت خزانه‌داری آمریکا به بوئینگ برای مذاکره با ایران، مدیران شرکت بوئینگ تمایل خود را برای سفر به ایران و مذاکره با شرکت‌های هواپیمایی ایرانی اعلام کردند.

جزئیات مذاکره ‌بوئینگ با ۷ ایرلاین داخلی‌
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از‌ پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مقصود اسعدی سامانی با اشاره به جزئیات سفر هیئتی از بوئینگ به ایران بیان کرد:‌ در حال حاضر تعداد هواپیماهای بوئینگ کشور‌ حدود 60 فروند است.

    وی افزود: در حال حاضر 48 فروند هواپیمای بوئینگ MD، بوئینگ 747، بوئینگ 737، بوئینگ 727 و بوئینگ 757 در شرکت‌های هواپیمایی مختلف ایرانی در حال پرواز هستند که 32 درصد از ناوگان فعال هوایی کشور را تشکیل می‌دهد.

    دبیر انجمن شرکت‌های هواپیایی ادامه داد: مذاکرات فشرده در طی 2 روز بین نمایندگان شرکت بوئینگ با شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) و سایر شرکت‌های هواپیمایی برای پشتیبانی هواپیماهای موجود فعال در ناوگان هوایی ایران اعم از قطعات، نشریات و سایر خدمات و موارد مرتبط با ایمنی پروازها صورت گرفت.

    وی ادامه داد: نمایندگان بوئینگ این اطمینان را به شرکت‌های هواپیمایی ایرانی دادند که با انعقاد قرارداد با ایرلاین‌های ایرانی برای موارد گفته شده پشتیبانی لازم را انجام دهند‌، ضمن اینکه بعد از توافق ژنو مواردی از همکاری‌های موردی بین شرکت بوئینگ و برخی از شرکت‌های هواپیمایی ایرانی صورت گرفته است و در حال حاضر این همکاری‌ها ادامه دارد.

    اسعدی سامانی افزود: در این مذاکرات همچنین چگونگی همکاری‌های آتی شرکت بوئینگ با ایران مورد بحث و گفت‌‌و‌گو قرار گرفت و نمایندگان بوئینگ نیز هواپیماهای قابل ارائه خود برای فروش به شرکت‌های هواپیمایی ایران را عرضه کردند که قطعاً نحوه همکاری بوئینگ با شرکت‌های ایرانی در پشتیبانی از هواپیماهای موجود کشور و پایبندی به تعهدات در تصمیم ایرلاین‌ها برای خرید هواپیما از شرکت بوئینگ تاثیر خواهد داشت.

    وی با بیان اینکه شرکت بوئینگ سری‌های جدید هواپیماهای 737، 787 و 777 را برای فروش به ایران پیشنهاد داد، گفت: شرکت‌های هواپیمایی ایرانی  پیشنهادات بوئینگ برای فروش محصولات خود به ایران را بررسی و متناسب با منافع شرکت‌ها و مصالح ملی تصمیم‌گیری خواهند کرد.

    دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به سوالی مبنی بر نحوه تامین مالی خرید احتمالی هواپیما از بوئینگ گفت: تیم اعزامی بوئینگ به ایران متشکل از مدیر فروش منطقه‌ای این شرکت، مدیر منطقه‌ای بوئینگ، مسئولان سرویس خدمات و پشتیبانی و فاینانس بودند و در جلسه با مدیران خطوط هوایی ایران روش‌های همکاری دوطرف مورد بحث و بررسی قرارگرفت‌.

    اسعدی سامانی درباره زمان نهایی نتیجه مذاکرات برای خرید هواپیما از بوئینگ نیز گفت: چگونگی پشتیبانی از هواپیماهای موجود بوئینگ در ایران توسط این شرکت و اجرای تعهدات آنها ارتباط مستقیم با خرید هواپیما از بوئینگ به ایران خواهد داشت و قطعاً شرکت‌های هواپیمایی ایرانی با بررسی شرایط و نحوه رفتار بوئینگ بعد از لغو تحریم‌ها و نیاز کشور به ناوگان جدید تصمیم لازم را خواهند گرفت.

    وی در پاسخ به سوالی مبنی بر روش تأمین مالی خرید هواپیما گفت: طی مذاکرات انجام شده، شرکت بوئینگ در این زمینه نیز پیشنهاداتی در حوزه تامین فایناس از منابع خارجی را ارائه داده است که توسط شرکت‌های هواپیمائی ایرانی بررسی و متناسب با منافع و مصالح اقتصادی شرکت‌ها تصمیم لازم گرفته می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها