عصر خودرو

وزیر نفت هند:

به دنبال سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در صنعت انرژی ایران هستیم

عصر بازار- وزیر نفت هند می‌گوید، اگر ایران شرایط مطلوبی پیشنهاد دهد، این کشور احتمالا رقمی در حدود ۲۰ میلیارد دلار در صنعت انرژی ایران و بنادر و افزایش واردات نفت از این کشور سرمایه گذاری خواهد کرد.

به دنبال سرمایه‌گذاری ۲۰ میلیارد دلاری در صنعت انرژی ایران هستیم
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، وزیر نفت هند می‌گوید اگر ایران شرایط مطلوبی پیشنهاد دهد، این کشور احتمالا رقمی در حدود 20 میلیارد دلار در صنعت انرژی ایران و بنادر و افزایش واردات نفت از این کشور سرمایه گذاری خواهد کرد.

    شرکتهای هندی در حال ارزیابی فرصتهای اکتشاف نفت و گاز طبیعی، احداث کارخانه های پتروشیمی و تاسیسات فراوری گاز و توسعه بنادر از جمله مرکز جدید صنعتی چابهار هستند.

    براساس نسخه ای از یادداشت تفاهم امضا شده توسط وزرای نفت ایران و هند که پرادهان در توئیتر خود منتشر کرده، دو کشور برای برنامه ریزی در زمینه توسعه میدان گازی فرزاد ب و با هدف تصمیم گیری در زمینه اعطای قرارداد به یک گروه هندی تا ماه اکتبر توافق کرده اند.

    پرادهان افزود: ما در روزهای سخت مقدار قابل توجهی از نفت ایران را وارد کردیم بنابراین به واردات این مقدار ادامه خواهیم داد. این یک مذاکره سطح تجاری است و اگر به شرکتهای هندی شرایط خوبی پیشنهاد شود آنها احتمالا واردات خود را از ایران افزایش خواهند داد.

    بیژن زنگنه وزیر نفت ایران پس از دیدار با پرداهان گفت: هند هم اکنون روزانه 350 هزار بشکه نفت از ایران می‌خرد.

    ایران پس از لغو تحریمهای بین المللی در ماه ژانویه به دنبال جذب سرمایه گذاری خارجی برای احیای صنایع نفت، گاز و پتروشیمی خود است.

    هند یکی از شش خریدار نفت بود که اجازه واردات نفت از ایران را به رغم تحریمهای آمریکا داشتند. این خریداران هنوز پول نفتی را که در دوران تحریمها از ایران وارد کرده اند نپرداخته اند زیرا محدودیت ها مانع انتقال پول به ایران بود و براساس مقررات آمریکا آنها هنوز هم نمیتوانند پول نفت ایران را به دلار پرداخت کنند.

    پرادهان گفت: هند برای پرداخت بدهی نفتی شش میلیارد دلاری خود به ایران از یورو استفاده خواهد کرد.

    وی گفت: شرکت‌های هندی در حال هدف گرفتن توسعه بندر چابهار هستند. حدود یک پنجم نفت مصرفی روزانه در جهان از تنگه هرمز می‌گذرد. پرادهان هیچ تاریخی برای سرمایه گذاری احتمالی در ایران از سوی شرکتهای هندی ارائه نداد.

    پرادهان با اشاره به سفر نارندرا مودی نخست وزیر هند به عربستان گفت: عربستان علاقه‌مند به سرمایه گذاری در پالایشگاههایی است که هند آنها را توسعه می‌دهد.

    وی افزود: پالایشگاههایی که در راجستان در برنامه‌های شرکت هندوستان پترولیوم هستند و یک تاسیسات جدید جزو فرصتهای سرمایه‌گذاری هستند که هند و مقامات سعودی در جریان آن سفر درباره آن مذاکره کردند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها