عصر خودرو

بی‌اعتنایی بغداد به طرح فریز نفتی؟

عراق تولید نفت‌ خود را تقویت کرد

عصر بازار- در آستانه نشست اعضای اوپک و دیگر تولیدکنندگان نفتی برای توقف افزایش تولید با هدف کاهش عرضه جهانی، گزارش‌ها حاکی از آن است که عراق تولید نفت خام خود را در ماه مارس ۲۰۱۶ افزایش داده است.

عراق تولید نفت‌ خود را تقویت کرد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از اقتصادنیوز، بر اساس شرکت بازاریابی نفتی دولتی (‌سومو)، تولید روزانه نفت عراق (‌دومین تولیدکننده بزرگ اوپک) از 4.46 میلیون بشکه در ماه فوریه به 4.55 میلیون بشکه در ماه مارس 2016 رسید. بر اساس آمار منتشر شده توسط سومو صادرات نفت این کشور نیز در ماه مارس به 3.81 میلیون بشکه در روز رسید. این در حالی است که میزان صادرات عراق در ماه فوریه 3.23 میلیون بشکه در روز بوده است.

    قرار است هفدهم آوریل، سازمان کشورهای صادرکننده نفت و تولیدکنندگان بزرگ دیگر نظیر روسیه در دوحه برای تصمیم در خصوص ثابت نگهداشتن میزان تولید و تلاش برای افزایش قیمت‌ها نشستی را برگزار کنند. عاصم جهاد، سخنگوی وزارت نفت عراق در روز 23 مارس بدون اینکه توافق خود را با طرح فریز نفتی اعلام کند، از توافق حاصل شده میان عربستان سعودی، ونزوئلا، روسیه و قطر به منظور توقف افزایش تولید در سطوح ژانویه حمایت کرده بود.

    بعد از دهه‌ها تحریم اقتصادی و جنگ، عراق در حال تقویت کردن تولید و صادرات نفت است. آژانس بین‌المللی انرژی در گزارش منتشرشده‌ خود در ماه گذشته اعلام کرد این کشور در ماه ژانویه 4.43 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است. عراق پنجمین کشور بزرگ دنیا از لحاظ ذخایر نفت خام است.

    قیمت نفت در دو سال گذشته با افتی 60 درصدی مواجه شده و این موضوع ضربه سختی به بودجه دولت عراق زده است. دولتی که هزینه‌ زیادی را در جنگ با داعش داده است.

    عادل عبدالمهدی، وزیر نفت عراق ماه گذشته با استناد به بی‌نظمی موجود در وزارت‌های دولتی، شرکت خود را در جلسات کابینه به تعویق انداخت. نظار سلیم نومان، که به عنوان جایگزین او در نظر گرفته شده در اوایل ماه جاری به دلیل عدم توافق در آرایش کابینه ارائه شده از کاندیداتوری انصراف داد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها