عصر خودرو

بورس نفت جان می گیرد؟

بازگشت رونق به بازار نفت آمریکا

عصر بازار- گمانه زنی ها در بازار نفت برای سرمایه گذاری صندوق های مالی ۱۱ درصد افزایش یافت.

بازگشت رونق به بازار نفت آمریکا
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از خبرآنلاین، 4 آوریل اعلام شد که سرمایه گذاری کوتاه مدت در نفت خام وست تگزاس اینترمدییت 35 درصد افزایش داشته و درست یک روز بعد، دولت آمریکا از کاهش 4.9 میلیون بشکه در تولید نفت آمریکاخبرداد که براین اساس این کاهش پس از 8 هفته رخ داده است.

    بر اساس ایت گزارش، کارشناسان معنقدند بورس نفت دوباره در حال برگشت به حالت اولیه خود  است و بازار نفت رو به بهبود است.

    هفته گذشته قیمت نفت WTI با کاهش 62 درصدی به بشکه ای 35.89 دلار رسید که در 8 آوریل با روند صعودی به 39.72 دلار رسیده است. در حال حاضر قیمت ها به 39.90 دلار رسیده است.

    هفته گذشته سرمایه گذاری در نفت  خلاف پیش بینی های کارشناسان در آن درآمد که دلیل آن از افزایش ناگهانی قیمت نفت اعلام شد . بورس بازان چون این افزایش را پیش بینی نکرده بودند و خلاف انتظار بود،ناگهان ترسیدند و سرمایه های خود را از بورس نفت خارج کردند.

    حالا  قرار است  17 آوریل کشور های عضو اوپک و روسیه در دوجه قطر گردهم بیایند و با یکدیگر ملاقات کنند تا بتوانند به توافقی برسند که بر مبنای آن حجم تولیدات نفتی جهان متوقف می شود .هدف از این نشست جلوگیری از کاهش قیمت نفت اعلام شده است.

    این در حالی است که عربستان سعودی که بزرگترین تولید کننده نفت دنیا است، گفته است اگر بقیه کشورها تولید نفت خود را متوقف نکنند ما نیز این کار را نخواهیم کرد .در عین حال دولت کویت ابراز امیدواری کرده که این نشست بتواند به تصویب طرح فریز نفتی منجر شود.

    در بورس نفت شاخص سوخت دیزل با افزایش 27 درصدی به گالنی 1.0746 دلار رسید. قیمت ها در نیمکس با کاهش 5.2 درصد به هر گالن  1.3779 دلار رسید.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها