عصر خودرو

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی چین توسط بانک جهانی

عصر بازار- بانک جهانی پیش‌بینی کرد: چین در سال جاری رشد اقتصادی ۶.۷ درصدی را تجربه کند که این رقم نسبت به سال گذشته میلادی کاهش یافته است.

پیش‌بینی کاهش رشد اقتصادی چین توسط بانک جهانی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از فارس، بانک جهانی امروز اعلام کرد، علی‌رغم کاهش رشد اقتصادی چنین این کشور همچنان اصلی‌ترین پیشران رشد اقتصادی قاره اسیا محسوب می‌شود.

    بنا به پیش‌بینی بانک جهانی شرق اسیا طی سال جاری به رشد 6.3 درصدی دست خواهد یافت که نسبت به سال 2015 ، 2 درصد کاهش دارد.

    در این منطقه فیلیپین و ویتنام با رشد بالای 6 درصد بیشترین تاثیر را بر رشد اقتصادی این منطقه خواهند داشت.

    بانک جهانی همچنین اعلام کرد بر اساس پیش‌بینی‌ها اندونزی به عنوان بزرگترین اقتصاد جنوب شرق آسیا در سال 2016 رشد 5.1 درصدی و در سال 2017، رشد 5.3 درصدی را خواهد داشت. در سال 2015 منطقه شرق آسیا و اقیانوسیه که در حال توسعه بودند دو سوم از کل رشد اقتصاد جهانی را ایجاد کردند که این مساله دو برابر دیگر مناطق در حال توسعه است.

    بنا به گفته ویکتوریا کواکوا منطقه شرق آسیا به دلیل اعمال سیاست‌های کلان اقتصادی مناسب بخصوص تلاش برای افزایش درآمدهای کشورهای صادرکننده کالاهای اساسی بهبود شرایط را تجربه می‌کند. اما برای پایدار بودن این روند رشد اصلاحات ساختاری برای مقابله با چالش کنونی اقتصاد جهانی لازم و ضروری خواهد بود.

    چین به عنوان دومین اقتصاد بزرگ جهان در حال تغییر رویکرد خود از رشد اقتصادی بر مبنای صادرات و سرمایه‌گذاری به رشد اقتصادی متکی به مصرف داخلی است.

    بانک جهانی در آخرین پیش‌بینی خود رشد اقتصادی این کشور را 6.7 درصد در سال 2016 و 6.5 درصد در سال 2017 پیش‌بینی کرده است که نسبت به رشد 6.9 درصدی سال گذشته کاهش خواهند یافت.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها