عصر خودرو

معاون وزیر نفت اعلام کرد:

جزئیات توافق با توتال

عصر بازار- وزیر نفت گفت: توافق نامه همکاری با یک شرکت معتبر آلمانی برای ساخت مجتمع پتروشیمی در ایران تا یک ماه آینده امضا می شود.

جزئیات توافق با توتال
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، مرضیه شاهدایی امروز(دوشنبه)  افزود: همچنین در روزهای پایانی پارسال تفاهم نامه ای با شرکت توتال فرانسه برای سرمایه گذاری در صنعت نفت امضا شد.
    وی گفت: مذاکرات با شرکت های خارجی همچنان ادامه دارد و به مرحله قرارداد نهایی نرسیده است.
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی اضافه کرد: برای اجرای پروژه در گام نخست باید توافق نامه هایی به امضا برسد تا سپس بر سر مسایل فنی و مالی قرارداد نهایی امضا شود.
    شاهدایی اضافه کرد: ایران همچنین در حال مذاکره با سه شرکت بزرگ آلمانی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی است.
    وی گفت: شرکت های اروپایی که تمایل به سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران دارند خواهان دریافت تعهدهایی از دولت ایران هستند. دولت اکنون در حال فراهم آوردن ساز و کارهایی برای تسهیل سرمایه گذاری خارجی است.

    ** از تولید بنزین خالص در پتروشیمی بی خبرم
    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پاسخ به پرسشی درباره ادعای تولید بنزین یورو4 در مجتمع های پتروشیمی گفت: «اسم آن چیزی که تولید می شود را بنزین نمی گذاریم؛ آن چیزی که تحویل داده می شود اکتان افزا برای افزایش کیفیت بنزین است.»
    شاهدایی افزود: همیشه پالایشگاه ها این محصول را برای تولید بنزین از پتروشیمی ها تحول می گرفتند و موضوع جدیدی به شمار نمی رود.
    وی با بیان اینکه در جریان تولید بنزین یورو4 در مجتمع های پتروشیمی نیستم، اضافه کرد: محصولات تولیدی همان ریفورمیت هستند که برای بهبود کیفیت بنزین استفاده می شود.
    معاون وزیر نفت ادامه داد: هم اکنون روزانه 800 هزار لیتر ریفورمیت و نه آروماتیک در پالایشگاه بندر امام تولید می شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها