عصر خودرو

پیش‌بینی بیشترین سهم رشد اقتصادی برای نفت و گاز

عصر بازار- پیش‌بینی‌ها از سوی منابع داخلی و خارجی از رشد اقتصادی چهار تا شش درصدی برای اقتصاد ایران در سال جاری حکایت دارد و به اعتقاد رییس کمیسیون صنعت و معدن اتاق بازرگانی تهران بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی می‌توانند بیشترین سهم را در میزان رشد اقتصادی امسال داشته باشد.

پیش‌بینی بیشترین سهم رشد اقتصادی برای نفت و گاز
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایسنا، مهدی پورقاضی گفت: اینکه چقدر از پیش‌بینی‌هایی که برای رشد اقتصادی در سال جاری برای اقتصاد ایران شده می‌تواند محقق شود، جای بحث دارد. منابع خارجی مثل بانک جهانی نرخ رشد اقتصادی چهار تا شش درصدی را برای اقتصاد ایران پیش‌بینی کرده است اما در داخل هنوز تغییر قبال توجهی در روند رشد اقتصادی کشور مشاهده نمی‌شود.

    وی افزود: رشد صنعتی در آخرین آمارها منفی بوده است البته برگرداندن آن به صفر و بالاتر، شاید کار خیلی سختی نباشد اما هنوز هیچ نشانه‌ای برای اینکه بتوانیم به رشد صنعتی مثبت دست پیدا کنیم دیده نمی‌شود. پیش‌بینی‌هایی که در زمینه رشد اقتصادی در سال 95 برای اقتصاد ایران عنوان شده عمدتا در زمینه‌های نفت، گاز و پتروشیمی بوده است و برنامه دولت هم افزایش تولیدات نفت وگاز بوده است تا بتواند پروژه‌ها را راه‌ندازی کند.

    پور قاضی ادامه داد: رشد در بخش‌های نفت، گاز و پتروشیمی رشد در سایر بخش‌ها را تا حدودی به دنبال خود خواهد داشت اما اینکه لزوما بتواند سایر بخش‌ها را به رشد مطلوب برساند مشخص نیست؛ به عنوان مثال اگر نفت رشد داشته باشد به این معنی نیست که در لوازم خانگی و نساجی رشد داشته بشیم.

    رییس کمیسیون صنعت و معدن اضافه کرد: موضوعاتی که باعث می‌شود اقتصاد کشور از وضعیت رکود خارج شود این است که به سمت آزاد سازی اقتصادی، تک نرخی شدن ارز، خروج از سیستم از قیمت گذاری حرکت کنیم که در حال حاضرمشاهده نمی‌شود.

    پور قاضی تصریح کرد: نمی‌توان با قاطعیت گفت که پیش‌بینی‌هایی که برای رشد اقتصادی ایران مطرح شده محقق می‌شود. کار بسیار سختی است و به یک اراده جمعی به ویژه اراده دولتمردان نیاز دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها