عصر خودرو

معاون وزیر نفت خبر داد:

ابراز تمایل‌های شرکت‌های اروپایی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران

عصر بازار- مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به ابراز تمایل‌های متعدد شرکت‌های اروپایی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران، گفت: باید فعالیت‌هایی را انجام دهیم تا برجام اجرا و انتقال ارز انجام شود.

ابراز تمایل‌های شرکت‌های اروپایی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، مرضیه شاهدایی معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در نشستی خبری اظهار داشت: نمایشگاه ایران پلاست با شعار کسب و کار جهانی از 25 تا 29 فروردین ماه امسال برگزار می‌شود؛ در این دوره 500 شرکت خارجی از 25 کشور جهان و 400 شرکت ایرانی حضور دارند.

    وی افزود: همچنین از 200 تاجر فعال در صنعت پتروشیمی و پلاستیک از اقصی نقاط جهان دعوت به عمل آمده تا از نمایشگاه امسال بازدید کنند که مسلماً این کار به ارتباط بیشتر تجار ایرانی و خارجی کمک خواهد کرد.

    معاون وزیر نفت با بیان اینکه توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی در زمینه لاستیک و پلاستیک هدف اصلی از برگزاری نمایشگاه ایران پلاست است، گفت: اقدامات بسیاری را به منظور تأمین فاینانس‌ها و معرفی سرمایه گذاران به طرح‌ها آغاز کرده‌ایم و رویکرد اصلی ما در جذب سرمایه تکمیل زنجیره ارزش و توسعه صنایع پایین دستی در کشور است.

    شاهدایی ادامه داد: به دلیل اینکه برخی خوراک‌ها در بالادست به طور کامل تأمین نمی‌شد تکمیل برخی زنجیره‌ها در میان دست و پایین دست با مشکل مواجه شده بود که تلاش می‌کنیم در زمینه تأمین کمبودهای خوراک اقدامات موثری را انجام دهیم، همچنین در جهت رفع مشکلاتی که فعالان صنعت پتروشیمی در خصوص استفاده از تکنولوژی‌های روز جهان دارند اقداماتی در دست انجام است و تلاش می‌کنیم موانعی که در تولید وجود دارد را برطرف کنیم.

    وی با بیان اینکه توسعه صنایع میان دستی و پایین دستی در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است، گفت: برنامه‌هایی به منظور جذب سرمایه گذار و تأمین منابع مالی مورد نیاز شرکت‌ها برای اجرای طرح‌ها تعریف کرده‌ایم.

    مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی  افزود: در ماه‌های گذشته ابراز تمایل‌های بسیاری از سوی شرکت‌های اروپایی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران داشته‌ایم که باید فعالیت‌هایی را انجام دهیم تا برجام اجرا و انتقال ارز انجام شود.

    شاهدایی ایجاد تنوع در خوراک و ایجاد تنوع در گرید محصولات را دو برنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی عنوان کرد و گفت: فرق ایران و عربستان در صنعت پتروشیمی در تنوع خوراک است و با وجود مزیت‌هایی که در ایران برای تنوع خوراک وجود دارد به دلیل شرایط تحریم استفاده از این مزیت در توسعه صنعت پتروشیمی به طور کامل محقق نشده است که امیدواریم با شرایطی که پس از برجام در کشور ایجاد شده بتوانیم به توسعه صنعت پتروشیمی سرعت دهیم.

    وی ادامه داد: تمامی شرکت‌های اروپایی و آسیایی که خواهان سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی ایران هستند به مزیت تنوع خوراک در کشور ما واقفند.

    معاون وزیر نفت تصریح کرد: یکی از برنامه‌های در دست اجرای صنعت پتروشیمی، بررسی شهرک‌های صنعتی در کشور است تا در جاهایی که ظرفیت‌های لازم را دارند در جهت تکمیل زیرساخت‌های شهرک اقدام شود و واحدهای پتروشیمی در این شهرک‌های صنعتی توسعه یابند که نمونه آن را در استان‌های کرمانشاه، کردستان، اذربایجان شرقی و خوزستان شاهد هستیم که فعالیت‌هایی انجام شده است.

    شاه دایی اذعان داشت: همچنین به دنبال این هستیم که واحدهایی در جهت تکمیل زنجیره ارزش در کنار طرح‌ها و مجتمع‌های موجود احداث شوند که نمونه این کار در واحد پلی‌اتیلن کردستان و همچنین در استان‌های ایلام و کرمانشاه در حال انجام است.

    وی با بیان اینکه قرارداد جدیدی برای همکاری با شرکت‌های خارجی در صنعت پتروشیمی به امضا نرسیده است، گفت: سال گذشته با شرکت توتال فرانسه تفاهم نامه‌ای به امضا رسید تا این شرکت برای سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی ایران مطالعات و اقداماتی انجام دهد؛ همچنین در حال حاضر با سه شرکت آلمانی در حال مذاکره هستیم که پیش بینی می‌کنیم یک توافق نامه در این زمینه تا یک ماه آینده نهایی شود.

    این مقام مسئول با بیان اینکه موانع اصلی در صادرات محصولات پتروشیمی در بخش بازرگانی است، گفت: وظیفه رفع موانع در صادرات برعهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است اما جلسات مشترکی در این زمینه برگزار می‌شود تا ما به عنوان متولی صنعت پتروشیمی بتوانیم به کمک دولت موانع را برطرف کنیم.

    در ادامه این نشست، مقاره دبیر نمایشگاه ایران پلاست در خصوص حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه امسال، گفت: 500 شرکت خارجی از کشورهای آلمان، اتریش، ایتالیا، فرانسه، انگلیس، اسپانیا، چک، سوئیس، هلند، دانمارک، لهستان، روسیه، بلژیک، چین، کره جنوبی، تایوان، هند، سنگاپور، ترکیه، امارات، عراق، بحرین، پاکستان، آفریقای جنوبی و استرالیا در نمایشگاه امسال حضور دارند و همه کشورهای صاحب نام در صنعت پلاستیک در نمایشگاه امسال حضور خواهند داشت.

    وی افزود: همچنین تجار فعال در صنعت پلاستیک 18 کشور شامل عراق، افغانستان، پاکستان، هند، امارات، قزاقستان، آذربایجان، ترکیه، چین، بنگلادش، سوریه، ارمنستان، تاجیکستان، بلاروس، سریلانکا، میانمار، تونس و کنیا برای بازدید از نمایشگاه امسال حضور می‌یابند.

    دبیر نمایشگاه ایران پلاست اذعان داشت: از 40 رسانه خارجی در کنار رسانه‌های داخلی برای پوشش نمایشگاه ایران پلاست امسال دعوت به عمل آمده است.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها