عصر خودرو

سرمایه گذاری مشترک ۶.۲ میلیارد یورویی ایتالیا و ایران در صنایع معدنی

عصر بازار- معاون سازمان توسعه ونوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) اعلام کرد: سفر سال گذشته رئیس جمهوری ایران به ایتالیا زمینه ساز دور جدیدی از همکاری ها بین تهران و رم را به دنبال داشت که در بخش صنایع معدنی، ارزش سرمایه گذاری ها به ۶.۲ میلیارد یورو می رسد.

سرمایه گذاری مشترک ۶.۲ میلیارد یورویی ایتالیا و ایران در صنایع معدنی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از ایرنا، امیر خرمی شاد گفت: تاسیس شرکت مشترک میان سازمان ایمیدرو و شرکت دانیلی (DANIELI) در ایران که 60 درصد سهام مربوط به طرف ایتالیایی و 40 درصد مربوط به ایمیدرو است، در سفر سال گذشته به این کشور تفاهم شد.
    به گفته معاون برنامه ریزی و توانمندسازی ایمیدرو، این شرکت که با نام معدنی و فلزی ایران وایتالیا ثبت شده و کارهایش در حال انجام است، از مرحله کنسانتره، گندله و آهن اسفنجی به ظرفیت 6.5 میلیون تن کار را دنبال خواهد کرد.
    وی تصریح کرد: گزارش کار فعالیت شرکت یاد شده که نهایی شود، مطالعه فنی ومالی آن انجام و سرمایه گذاری با توجه به ظرفیت آن آغاز می شود.
    خرمی شاد، تفاهم همکاری با شرکت های ایتالیایی «دانیلی و فاتا» را برای اجرای طرح های زنجیره آلومینیوم تا مرحله شمش با ظرفیت 350هزار تن و نیز صنایع جانبی آن شامل بیلیت، سیم و کابل، فویل، ورق قوطی و ورق آلومینیومی خودرو در مجموع مبلغ 1.73 میلیارد یورو و به همراه ساخت نیروگاه برق 900 مگاواتی مربوط به این مجموعه از دیگر برنامه های تهران و رم در حوزه عملکردی ایمیدرو برشمرد.
    معاون ایمیدرو تاکید کرد: طرح های یاد شده در مسیر گسترش فعالیت در چارچوب اقتصاد مقاومتی صورت می گیرد و انتظار می رود اسناد مربوط به این همکاری در ماه جاری و یا اردیبهشت ماه، تکمیل و فعالیت آغاز شود.
    وی گفت: پیش بینی می شود شرکت معدنی و فلزی ایران و ایتالیا در بخشی از سرمایه گذاری 1.73 میلیارد یورویی مربوط به طرح زنجیره آلومینیوم مشارکت کند که در این حوزه کارها از سوی ایمیدرو سازماندهی و هدایت می شود؛ در واقع ثبت شرکت مشترک و سرمایه گذاری مستقیم خارجی در این بخش(فلزی و غیرفلزی) صورت می گیرد.
    خرمی شاد خاطرنشان ساخت: ایران و ایتالیا در سفر سال گذشته رئیس جمهوری اسلامی ایران در زمینه های یاد شده توافق مقدماتی داشتند و اکنون در سفر هیات ایتالیایی به تهران این توافق ها کامل خواهد شد و وارد مرحله اجرایی می شود.
    وی اضافه کرد: برخی فاینانس ها که مورد تفاهم با شرکت اس.ام.اس اینسه (SMS INNSE) و فولاد مبارکه برای توسعه فولاد هرمزگان صورت گرفته، در واقع از پوشش بیمه ساچه ایتالیا برخوردار است.
    خرمی شاد یادآورشد: توسعه نورد گرم فولاد مبارکه، ریخته گری و نورد فولاد سپید دشت (چهارمحال وبختیاری) و توسعه فولاد هرمزگان به همراه طرح تولید لوله های فولادی بدون درز به ارزش کل یک میلیارد یورو پیش بینی شده است.
    سفر روحانی به کشورهای ایتالیا و فرانسه در صدر یک هیات بلندپایه از پنجم تا نهم بهمن ماه پارسال به طول انجامید و به امضای 17 قرارداد به ارزش بیش از 17 میلیارد یورو منجر شد.
    همچنین هیات 310 نفره ایتالیا 19 بهمن سال گذشته وارد تهران شد و نشست هایی با طرف های تجاری و مسئولان اقتصادی کشور برگزار کردند.
    ارزش صادرات ایتالیا به ایران سال 2015 میلادی حدود یک میلیارد یورو اعلام شد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها