عصر خودرو

چه رویدادهایی بر نسبت ارزهای معتبر موثر هستند؟

بررسی عملکرد بازار ارز در هفته پیش رو

عصر بازار- هفته گذشته ارزش ین به میزانی قابل ملاحظه رشد کرد و عملکرد این ارز بهتر از دیگر ارزهای معتبر بود. هفته پیش همچنین ارزش دلار در برابر یورو کاهش یافت اما برای هفته جاری چه عواملی بر تغییرات ارزش ارزهای معتبر تاثیر خواهند داشت.

بررسی عملکرد بازار ارز در هفته پیش رو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از بورس کالای ایران، در هفته پیش رو داده های اقتصادی از آمریکا، منطقه یورو، انگلستان و چین بیشترین تاثیر را بر ارزش ارزهای معتبر دارند. در ادامه به مهمترین رویدادهای هفته جاری که مورد توجه سرمایه گذاران قرار خواهد گرفت اشاره می کنیم.جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا، در سخنرانی اخیر خود گفت، روند بهبود شرایط اقتصادی در این کشور ادامه یافته و بازار کار در آستانه اشتغال کامل قرار دارد. همچنین نرخ تورم به تدریج در حال افزایش است بنابراین برنامه افزایش نرخ های بهره به شکل تدریجی ادامه پیدا می کند. روسای قبلی بانک مرکزی آمریکا نیز در سخنرانی های خود نسبت به شرایط اقتصاد این کشور ابراز خوشبینی کرده اند. این به معنای تقویت ارزش دلار است.

    این هفته روز سه شنبه نرخ تورم در انگلستان در ماه گذشته در مقیاس سالانه منتشر می شود. در ماه فوریه نرخ تورم 0.3 درصد بود و پیش بینی شده در ماه مارس این رقم 0.4 درصد بوده است. این رقم نسبت به نرخ هدف یعنی 2 درصد فاصله قابل ملاحظه دارد و به همین دلیل دولت نمی تواند از سیاست های حمایتی خود بکاهد بنابراین ارزش پوند تحت فشار خواهد بود.

      چهارشنبه آتی تغییرات خرده فروشی در آمریکا در ماه گذشته میلادی در مقیاس ماهانه منتشر می شود و پیش بینی شده این شاخص 0.4 درصد رشد کرده است. در ماه فوریه خرده فروشی 0.1 درصد کاهش یافته بود اگر پیش بینی اقتصاددان ها تحقق یابد، دلار تقویت خواهد شد. روز چهارشنبه همچنین شاخص بهای تولیدکننده اعلام می شود که پیش بینی شده مثبت باشد.

    روز چهارشنبه گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا در باره تغییرات ذخیره نفت این کشور در هفته قبل منتشر می شود. دو هفته پیش میزان ذخیره نفت آمریکا 4.9 میلیون بشکه کاهش یافت و به 529.9 میلیون بشکه رسید. اقتصاددان ها پیش بینی کرده اند هفته پیش میزان ذخیره 3.1 میلیون بشکه افزایش یافته است. اکنون میزان ذخیره نفت آمریکا نسبت به سال قبل 9.8 درصد بالاتر است.

    روز پنجشنبه نرخ تورم در آمریکا در ماه مارس در مقیاس ماهانه و سالانه منتشر می شود و پیش بینی شده این نرخ نسبت به ماه فوریه بالاتر باشد که خبری مثبت است و سبب تقویت ارزش دلار خواهد شد زیرا احتمال افزایش نرخ های بهره در آینده نزدیک را بیشتر می کند.

    همچنین پنجشنبه گزارش وزارت کار آمریکا درباره تغییرات تعدد متقاضیان جدید بیمه بیکاری در هفته قبل منتشر می شود. هفته پیش تعداد این متقاضیان بیش از انتظار اقتصاددان ها کاهش یافت و این خبری مثبت بود که سبب تقویت ارزش دلار شد. تعداد متقاضیان جدید بیمه بیکاری طی 57 هفته اخیر پایین تر از 300 هزار نفر بوده است.

    روز جمعه گزارش وضعیت اعتماد مصرف کنندگان در ماه جاری در آمریکا منتشر می شود. ماه گذشته نوسان شاخص های مالی و نگرانی درباره ریسک های مختلف سبب کاهش این شاخص شد. رقم شاخص در ماه جاری اهمیت بالایی دارد اعتماد مصرف کنندگان بر مصرف و رونق اقتصاد تاثیر می گذارد.

    این هفته همچنین گزارش هایی از اقتصاد منطقه یورو و برخی اعضاء مهم آن منتشر می شود که انتظار می رود بر ارزش یورو تاثیر گذارد اما از آنجا که بانک مرکزی اروپا قصد ندارد در آینده نزدیک سیاست های حمایتی جدید اتخاذ کند ارزش یورو حمایت شده است.

    در زیر تغییرات نسبت یورو به دلار در شش ماه اخیر نشان داده شده است:

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها