عصر خودرو

طی هفته گذشته؛

در بازار قراردادهای آتی بورس کالا چه گذشت؟

عصر بازار- در جریان معاملات هفته منتهی به ۱۱ تیرماه ۱۴۰۰ معامله گران در بازار مشتقه بورس کالای ایران تعداد ۷۵ هزار و ۶۵ قرارداد آتی را بر پایه ۵ دارایی نقره، زعفران نگین و پوشال، پسته و زیره سبز به ارزشی بالغ بر ۱۲۶۱ میلیارد و ۷۰۷ میلیون ریال منعقد کردند.

در بازار قراردادهای آتی بورس کالا چه گذشت؟
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۲ تير ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از کالاخبر؛ در هفته ای که گذشت، تعداد 22 هزار و 795 قرارداد آتی نقره برای تحویل در دو سررسید مرداد و مهر ماه 1400 منعقد شد و ارزش 489 میلیارد و 136 میلیون ریالی برای آن رقم خورد.

    انعقاد 51 هزار و یک قرارداد آتی زعفران نگین نیز ارزشی بیش از 734 میلیارد ریالی را در سه سررسید تیر، شهریور و آبان ماه امسال در پی داشت.

    معامله گران 1018 قرارداد آتی زعفران پوشال را برای تحویل در در دو سررسید شهریور و آبان ماه سال جاری در حالی منعقد کردند که ارزشی بیش از 11 میلیارد و 196 میلیون ریال برای این دارایی پایه به ثبت رسید.

    در این هفته، 88 قرارداد آتی پسته تحویل مرداد ماه نیز منعقد شد و ارزش 15.4 میلیارد ریالی را در پی داشت.

    همچنین، در سررسید مهرماه 1400 قرارداد آتی زیره سبز 163 قرارداد منعقد شد تا ارزش بالغ بر 11.8 میلیارد ریالی در هفته گذشته برای دارایی پایه مذکور ثبت شود.

    گفتنی است، امروز 12 تیر ماه نیز یک قرارداد آتی دیگر به قراردادهای آتی بورس کالای ایران افزوده می شود تا از این پس معامله گران دارایی سکه طلا را در قالب قرارداد آتی واحدهای صندوق سرمایه گذاری طلا دادوستد کنند.

    برچسب ها