عصر خودرو

مذاکره دو شرکت اروپایی برای خرید ۱۷۰ هزار بشکه‌ای نفت ایران

عصر بازار- دو شرکت ایتالیایی با ارائه درخواست های خود برای خرید نفت خام از ایران، جدیدترین مشتریان نفتی ایران لقب گرفتند.

مذاکره دو شرکت اروپایی برای خرید ۱۷۰ هزار بشکه‌ای نفت ایران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصربازار» به نقل از تسنیم، شرکت های "انی" و "ساراس" ایتالیا درخواست های خود را برای خرید نفت خام تقدیم وزارت نفت ایران کردند. میزان تقاضای "انی" 100 هزار بشکه در روز و میزان تقاضای "ساراس" 70 هزار بشکه در روز است.

    صادرات نفت خام ایران به ایتالیا و تولید فرآورده های نفتی همچون بنزین در پالایشگاههای این کشور از نفت خام ایران، رویه ای بود که در سالهای پیش از تشدید تحریم های غرب علیه کشورمان وجود داشت و این دو شرکت ایتالیایی به دنبال این هستند تا دوباره سهمی از نفت خام ایران در دوران پساتحریم داشته باشند.

    رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و ایتالیا از ورود نخست وزیر ایتالیا به همراه 120 فعال اقتصادی به ایران خبر داد. این مقام مسئول در دولت ایتالیا قرار است فردا به تهران وارد شود. یکی از محورهای مذاکرات وی در سفر به ایران، تسهیل شرایط خرید نفت از ایران توسط شرکت های ایتالیایی است.

    وزیر نفت ایران نیز معتقد است که امکان صادرات نفت ایران به عنوان خوراک پالایشگاه‌های ایتالیا فراهم شده است و این کشور تمایل بسیاری برای تأمین خوراک پالایشگاههای خود با خرید نفت خام از ایران دارد.

    خبرها حاکی از آن است که مذاکرات و توافقات اولیه با شرکت "انی" به انجام رسیده و مذاکرات با شرکت "ساراس" ادامه دارد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها