عصر خودرو

بورس این هفته سبزپوش شد

عصر بازار- بازار سرمایه در هفته منتهی به دوم تیر ماه در حالی با رشد خوبی همراه بود که شاخص کل بورس از محدوده یک میلیون و ۱۶۱ هزار واحد روز شنبه به یک میلیون و ۲۱۳ هزار واحد در پایان معاملات هفته رسید.

بورس این هفته سبزپوش شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۴ تير ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایبِنا، شنبه 29 خرداد، بازار سرمایه با روند مثبت و صعودی بعد از مشخص شدن نتیجه انتخابات به کار خود پایان داد و با 14 هزار واحد مثبت در محدوده یک میلیون و 161 هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل بورس در این روز بر خلاف روزهای گذشته 1٫25 درصد رشد را ثبت کرد و شاخص کل هم‌وزن هم با رشد ناچیز حدود نیم درصد همراه شد.

    شاخص کل هم‌وزن هم با 206 واحد مثبت در محدوده 370 هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات هم در نهایت به حدود پنج هزار میلیارد تومان رسید. یکشنبه 30 خرداد نیز شاهد روند صعودی بودیم و شاخص کل بورس با 1600 واحد مثبت و  0٫15 درصد رشد به محدوده یک میلیون و 163 هزار واحد رسید. شاخص کل هم‌وزن هم با 913  واحد منفی و  0٫25 درصد افت در محدوده 369 هزار واحد قرار گرفت. در این روز حجم معاملات 7هزار میلیارد برگه سهم بود و ارزش معاملات به پنج هزار میلیارد تومان رسید. همچنین ارزش معاملات خرد بورس و فرابورس به بیش از چهار هزار و 190 میلیارد تومان رسید و حدود 535 میلیارد تومان تغییر خالص مالکیت افراد حقیقی به حقوقی نیز در بازار داشتیم.

    دوشنبه 31 خرداد اما هرچند بازار سرمایه در ابتدا تحرکات منفی در شاخص کل و شاخص کل هم‌وزن داشت و عمده نمادهای شاخص‌ساز هم در صف فروش بودند اما ساعاتی بعد روند بازار تغییر کرد و در نهایت هم شاخص کل با چهار هزار واحد منفی و 0٫42 درصد رشد در محدوده یک میلیون و 168 هزار واحد قرار گرفت.

    در این روز شاخص کل هم‌وزن هم با 0٫3 درصد رشد و 118 واحد مثبت در محدوده 370 هزار واحد قرار گرفت. همچنین حجم معاملات به 9 هزار میلیارد برگه سهم و ارزش معاملات هم به شش هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به روز قبل از خود رشد قابل توجهی را داشت.

    اولین روز تابستان شاخص کل بورس رشد خوبی را تجربه کرد به نحوی که با 18 هزار واحد رشد و 1٫56 درصد رشد در محدوده یک میلیون و 186 هزار واحد قرار گرفت. سه شنبه هفته گذشته، ارزش معاملات بورس به هفت هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به روز قبل از خود که پنج هزار میلیارد تومان بود، رشد قابل توجهی را ثبت کرد. همچنین شاخص کل هم‌وزن هم با 0٫85 درصد رشد و سه هزار واحد رشد در محدوده 373 هزار واحد قرار گرفت.

    آخرین روز معاملات هفته گذشته هم در ادامه روزهای مثبت قبلی با رشد همراه بود به نحوی که بازار سرمایه هفته خود را با سبزپوشی به پایان برد. چهارشنبه دوم تیرماه شاخص کل بورس با 26 هزار واحد مثبت و بیش از دو درصد رشد در محدوده یک میلیون و 213 هزار واحد قرار گرفت.

    شاخص کل هم‌وزن هم پا به پای شاخص کل روندی صعودی را داشت و با سه هزار واحد مثبت و نزدیک به یک درصد رشد در محدوده 376 هزار واحد قرار گرفت. همچنین ارزش معاملات بازار سهام به شش هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به روز سه شنبه روند کاهشی داشت.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو