عصر خودرو

ورق بورس در هفته پایانی خردادماه برگشت

عصر بازار- شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت (چهارشنبه، دوم تیرماه) بعد از مدت‌ها نوسان و تداوم روند نزولی به مدار صعودی بازگشت و با ۶۶ هزار واحد افزایش به کانال یک‌میلیون و ۲۱۳ هزار واحد ورود کرد.

ورق بورس در هفته پایانی خردادماه برگشت
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ تير ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر بازار» به نقل از ایرنا، بازار سرمایه از ابتدای خردادماه تحت تاثیر مذاکرات وین و برگزاری انتخابات ریاست جمهوری روزهای پرنوسانی را تجربه و سرمایه‌گذاران را دچار ابهام برای ورود سرمایه‌های خود به این بازار کرد.

    ورق بورس در هفته‌ای که گذشت تغییر و معاملاتی پررونق را تجربه کرد به نحوی که بعد از مدت‌ها افت، شاهد تداوم روند صعودی شاخص بورس در این بازار برای چند روز متوالی بودیم.

    بیشتر فعالان حاضر در بازار ایجاد چنین روندی را در بورس ناشی از نتایج انتخابات ریاست جمهوری و برنامه‌های اعلام شده از سوی رییس جمهوری منتخب اعلام کرده‌اند.

    از نظر کارشناسان ایجاد چنین روندی در بازار بعد از انتخابات به دلیل کاهش ریسک حاکم در بازار دور از ذهن نبود و از هفته گذشته ورود شاخص بورس به مدار صعودی پیش‌بینی شده بود.

    شاخص کل بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات هفته‌ای که گذشت (چهارشنبه، دوم تیر ‌ماه) با 66 هزار واحد افزایش به عدد یک‌میلیون و 213 هزار واحد رسید و 5.7 درصد رشد داشت.

    بر این اساس، شاخص کل در پایان روز چهارشنبه هفته گذشته (26 خردادماه) در حالی با رقم یک میلیون و 147هزار واحد به معاملات پایان داد که این رقم دیروز (چهارشنبه، دوم تیر ماه) به یک‌میلیون و 213 هزار واحد رسید.

    شاخص کل (هم‌وزن) در پایان هفته گذشته 370 هزار و 585 واحد بود که در هفته جاری این عدد به 376 هزار و 873 واحد و شاخص قیمت (هم‌وزن) از 238 هزار و 331 واحد به عدد 241 هزار و 708 واحد رسید.

    در پنج روز معاملاتی این هفته بورس، نمادهای ملی صنایع مس ایران (فملی)، صنعت غذایی کورش (غکورش)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، لیزینگ کارآفرین (ولکار)، ایران‌خودرو (خودرو)، سایپا (خساپا)، صنعتی زرماکارون (غزر) و گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر) در گروه نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

    در هفته‌ای که گذشت محصولات چرمی، سیمان، آهک و گچ، فرآورده‌های نفتی، اطلاعات و ارتباطات، دارویی و دستگاه‌های برقی جزو صنایع مثبت بازار بودند.

    همچنین محصولات چوبی، چند رشته‌ای صنعتی، استخراج کانه‌های فلزی، محصولات کاغذی، فعالیت‌های کمکی به‌جز نهادهای مالی واسط، هتل و رستوران، کانی غیرفلزی، محصولات کامپیوتری، الکترونیکی و نوری، انبوه‌سازی املاک و مستغلات، سرمایه‌گذاری‌ها، زراعت و خدمات وابسته، بیمه و بازنشستگی، لاستیک و پلاستیک، خرده فروشی، بانک‌ها و موسسات اعتباری، ماشین‌آلات و تجهیزات، حمل و نقل انبارداری و ارتباطات، واسطه‌گری‌های مالی و پولی، کاشی و سرامیک، عرضه برق، گاز، بخار و آب گرم، فلزات اساسی، رایانه، خودرو و قطعات، قند و شکر، وسایل ارتباطی، مخابرات، صنایع غذایی به‌ جز قند وشکر، منسوجات، شیمیایی و فنی و مهندسی از جمله صنایعی بودند که بازدهی منفی را در بازار ثبت کردند.

    برچسب ها
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امرز ۴۰۲
        • بازار امروز ۴۰۱
        • بازار امروز ۴۰۰
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۸
        • بازار امروز ۳۹۷
        • بازار امروز ۳۹۶
        • بازار امروز ۳۹۵
        • بازار امروز ۳۹۴
        آخرین بروزرسانی ۳ ماه پیش
        آرشیو