عصر خودرو

تاثیر کاهش قیمت نفت بر بازار خودرو

عصر بازار- کاهش قیمت نفت خام یک قربانی جدید دارد و آن خودروهای کوچک و متوسط هستند.

تاثیر کاهش قیمت نفت بر بازار خودرو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۹:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصربازار» به نقل از ایسنا ، آمار فروش خودرو در آمریکا در ماه مارس مایوس کننده بوده و از رقم پیش بینی شده 17 میلیون و 400 هزار دستگاه به 16 میلیون و 600 هزار دستگاه تنزل کرده است.

    در شرایطی که فروش وانت‌های پیکاپ، اس یو وی ها و کراس اورها همگی مثبت بوده، فروش خودروهای کوچک، لوکس و متوسط کاهش یافته است.

    برایان جانسون تحلیلگر ارشد حوزه خودرو در موسسه سرمایه گذاری بارکلی گفت: بازار خودروهای سدان کوچک و متوسط به دردسر افتاده است. با مشاهده آمار فروش ماه گذشته شاهد رکود در بازار خودروها هستیم.

    وی افزود: قیمت پایین نفت واقعا باعث دوری مشتریان از خرید خودروهای کوچک و متوسط و رفتن آنها به سمت اس یو وی ها و وانت های سبک شده است.

    قیمت نفت از اواسط سال 2014 تاکنون بیش از 60 درصد کاهش یافته و هم‌اکنون حدود 37 دلار در بشکه معامله می‌شود.

    جانسون گفت: اعلام شرکت خودروسازی فیات مبنی بر تعدیل 1300 تن از نیروهای خود و حذف یک شیفت کاری در کارخانه سازنده خودروی سایز متوسط کرایسلر 200 نشانه دیگری از رکود فروش این خودروها است.

    جانسون در یادداشتی اعلام کرد: اگر روند فروش تغییر نکند خودروساز‌ان احتمالا مجبور خواهند شد تولید خود را در نیمه دوم سال کاهش دهند. سال گذشته خودروسازان 17.5 میلیون دستگاه خودروی سبک در آمریکا به فروش رساندند.

    جانسون افزود: سیل اتومبیل‌های کرایه‌ای که وارد بازار خواهند شد نیز فشار مضاعفی را روی قیمت‌ها وارد کرده و خطر برای خودروسازان را افزایش داده است.

    وی گفت: اگر آن خودروهای کار کرده وارد بازار شوند، ما فکر می‌کنیم ارزش خودروهای دست دوم کاهش خواهد یافت. وقتی که ارزش خودروهای دسته دوم کاهش یابد قرار‌دادهای اجاره گران‌تر می‌شوند.

    این تحلیلگر گفت: حتی اگر فروش خودروها به بالای 17 میلیون دستگاه باز گردد خودروسازان احتمالا مجبور خواهند شد تخفیف‌های بیشتر و قرار‌دادهای اجاره را در سال جاری اعمال کنند.

    وی تاکید کرد: ترکیب کنونی خودروها به نفع فورد و جنرال موتورز است چرا که اقبال مشتریان به سمت وانت‌ها و خودروهای اس یو وی، هزینه تخفیف ها و مشوق ها را جبران خواهد کرد.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصربازار ( http://telegram.me/asrebazar) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها