عصر خودرو

تشریح آخرین وضعیت تجارت تهران- برن

واردات غلات، دارو و تجهیزات پزشکی از سوییس

عصر بازار- رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوییس اظهار داشت: اگر موافقتی در سطح کلان در وین صورت بگیرد صد در صد تاثیر خود را بر تجارت ایران و سوییس می‌گذارد. بازرگانان ما می‌تواننند فعالیت خود را افزایش دهند، تبادلات بانکی بهتر می‌شود و خریداران ایرانی و حتی سوییسی اقبال بیشتری خواهند داشت.

واردات غلات، دارو و تجهیزات پزشکی از سوییس
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر بازار» به نقل از ایلنا، شریف نظام مافی در مورد آخرین وضعیت تجاری ایران و سوییس اظهار کرد: روند تجاری ایران و سوییس تغییرات خاصی نداشته و میزان تجارت ما همچنان با منوال شش ماه گذشته است، در همه کالاهایی که در مورد آنها صادرات به سوییس داشتیم همچنان داریم و واردت‌مان نیز همچنان غلات، دارو و تا حدودی تجهیزات پزشکی است.

    وی در پاسخ به سوالی در مورد کالاهای صادراتی ایران به این کشور گفت: صادرات ما به سوییس نیز مربوط به اقلام متفاوتی می‌شود که مهم‌ترین آنها کالاهای سنتی، فرش، پارچه‌های صنعتی و بهداشتی، قطعات پزشکی و خشکبار هستند.

    رییس اتاق مشترک بازرگانی ایران و سوییس در ادامه اضافه کرد: الیاف ستنتیک، لوازم خانه‌داری و بهداشتی، کفپوش، ظروف شیشه‌ای، سنگ مرمر، مخلوط میوه‌های خشک، برنج نیمه سفید، شکلات سفید، فرآورده‌های غذایی، کمپوزیت، مغز پسته، پشم حیوان، خاویار، روغن‌های نباتی و... از دیگر محصولاتی است که از ایران به سوییس صادر می‌شود.

    نظام مافی همچنین در مورد تاثیر مذاکرات وین بر روند تجاری دو کشور تصریح کرد: اگر موافقتی در سطح کلان در وین صورت بگیرد صد در صد تاثیر خود را بر تجارت ایران و سوییس می‌گذارد، بازرگانان ما می‌تواننند فعالیت خود را افزایش دهند تبادلات بانکی بهتر می‌شود و خریداران ایرانی و حتی خریداران سوییسی اقبال بیشتری خواهند داشت.

    به گزارش ایلنا، ایگازو کاسیس وزیر امور خارجه سوییس روز سه‌شنبه در حاشیه گفت‌وگو با جو بایدن، رییس جمهور آمریکا از تمایل این کشور به استفاده بیشتر از کانال سوییس خبر داد. وی همچنین اعلام کرد که بایدن نیز از سرعت بخشیدن به نقل و انتقالات مالی از طریق این کانال حمایت کرده است.

    برچسب ها